Stempelstørrelse, Suzuki RM80, 1985

Hej

Jeg har en Suzuki RM 80 crosser fra 1985, hvor stemplet havde sat sig. Jeg har fået honet cylinderen og skal have købt et nyt stempel.

Cylinderen er 48 mm. Jeg kan bare ikke finde et stempel nogen steder til en RM 80 med det mål. Alle dem jeg kan finde på ebay er 49 mm som standard (hvis det ikke er oversize)

Nogen der har en idé til en løsning. Kan cylinderen måske stamme fra en anden model?

MVH Lars

Lars, Aalborg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm jeg tror at det er et cylinderkit fra en RM85k9 eller lign den har målene boring/slaglængde  48x46.8 svarende til et volumen på 84,7 cc, Tjek slaglængden så har du svaret.. det kan evnt også være en 50 cc der er født 47 mm men kan nemt bores op til 48, men her er slaglængden mindre !! og motorblokken er den samme.

Proff-fusk

Hej igen

Jeg har kigget på nogle rm85 stempler på ebay og synes ikke de ligner det jeg har. Er en RM85'er ikke også noget nyere end 85?. Kunne det være til en kawasaki eller yamaha?

Der står ikke noget på toppen af stemplet. Indeni står der ART på en side 2 på en anden og L på en tredie...

MVH Lars

Lars, Aalborg

Hej Lars

Din RM80 fra 1985 er født med boring/slaglængde på 48x44 mm hvilket giver en slagvolumen på 79 ccm. Jeg tror at du skal til en suzukiforhandler for at få det rigtige stempel, der er en stor risiko for at du får noget forkert over nettet og det er et være bøvl at få det byttet.  Men du kan se alle basisoplysningerne om din mc på denne hjemmeside http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-...l~isoraami 

Men held og lykke med din søgen.

Peter


Proff-fusk

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Ring til dem. Der er tre str. std, 0,5 - 1,0

fåes også i et sæt med ringe og nåleleje til pinden

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis