Udskiftning af cirkulations pumpe

Har gået og overvejet om jeg skulle udskifte min nuværende pumpe til en af de strømbesparende. Min pumpe er en Grundfoss Ups 15-50ttao, og den er monteret i en bosch gas kedel zsb 3-16. Kan jeg umiddelbart bare smide en alpha 2 pumpe i, eller er der noget jeg overser?.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil mene at du skal til en vvs mand ud for man må ikke pille inden i en gas kedel selv.
lav lige et regnestykke
hvad bliver prisen på den nye pumpe inc. montering i forhold til det du spare i strøm , det vil sikkert blive dyere at skifte da det sparede tit ikke kan betale forrentningen af den nye pumpe før den er slidt op
Får temmelig god rabat på alt vvs Så det er ik et problem. De to unioner, samt påfyldning/udluftning og 3 ledninger er heller ik noget der skræmmer. Det er bare om at finde den ideelle "afløser"
Du skal bare kontroller at unioner har samme størrelse, og pumpen har samme længde (det har de normalt).
Og da det er på vandsiden, skulle det ikke betyde noget at det er gasfyr, bare du ikke skruer på noget af det med gas i.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har en arbejds kollega, som også har monteret en spare pumpe i hans gas kedel. Han skal køre den manuelt på fuld knald, ellers vil fyret ikke. Hans vvs´er mener at fyret har en flow måler af en art, som melder fejl hvis der ikker er fart nok på vandet.

Men jeg skal da ikke udelukke at det vil virke ved dig, jeg syntes bare du skulle have den oplysning.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis