Skoletoiletter??

Med stigende undren ser og hører jeg om nationens allerstørste problem i vore dage, menlig de ulækre skoletoiletter.
Alle som een af de små, artige skolebørn beretter, nærmest med gråden stående i halsen, om hvorledes de må holde sig uden at kunne forrette nødtørft pga uhumske toiletter.
Der vises gruopvækkende skilderier i TV, hvor chokerede reportere og store TV-hold dokumenterer de rædselsvækkende forhold.
Man kræver uanede milliardbeløb investeret her og nu i dissse skoletoiletter.
Så var der også billeder fra nogle spritnye toiletter på en splinterny skole, og sandelig om ikke også her var der ulækre toiletter. Ganske rigtig, der lå brugt toiletpapir og angiveligt urin på gulvet ved siden af den store hvide gulvvase og igen var børn og reportere fra TV dybt indignerede og i oprørsstemning og skældte ud på kommunen og ministeren osv og krævede milliarder på bordet til åbenbart endnu nyere toiletter.

Jeg er en snart gammel mand og har nok lidt svært ved efterhånden at fatte, hvad der sker omkring mig, og beder om hjælp til at forstå lidt af det der sker. 
Er det sådan at det er borgmestre, byrådsrødder, ministre osv. der personligt tager ud på landets skoler og øver hærværk på installationer og bygningsværk så der opstår sammenstyrtningsfare osv, samt udgyder urin, afføring, bind og brugt toiletpapir over de stakkels små, artige skolebørns faciliteter og på den måde gør børnenes tilværelse så umådelig styg?
Sådan gjorde borgmestre m.fl. da ikke dengang jeg var ganske spæd.

Med venlig hilsen
ktm

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om et toilet er ulækkert eller ej, har ikke noget med alderen at gøre. Det handler om rengøringsstandard og veligeholdese, og det er her at kommunerne sparer på pengene. På vores skole er der rengøringspersonale som er på skolen i skoletiden, og hvis der er en elev der har haft et uheld, eller som ikke kan finde ud af at ramme kummen, så bliver der gjort rent med det samme, og hvis eleven har været ulækker med vilje, så bliver det taget op, også med det samme.
Desværre skal rengøringen snart i licitation, så vi risikere at få natrengøring. Så ved eleverne ikke hvem det er der skal gøre rent efter dem, og de bliver mere ligeglade. Urin og det der er værre, der tørret ind i løbet af dagen, får toiletterne til at lugte, og så er der gang i den onde cirkel. Sjovt nok er det ikke et af de store emner i debatten op til kommunalvalget.

Green

Jeg har en kollega, der gerne vil have en ny firmabil. Jeg har sagt til ham, at han ikke skal regne med at få en spritny bil, sålænge han ikke kan passe den gamle! Altså, man laver jo ikke buler med vilje... Men han må da gerne lige tænke sig om, når han kører.
En anden ting er at halvdelen af kasserne til hans værktøj er smadret, fordi han kører som en hedning og ikke spænder tingene fast. Det ligner L*** inde bag i hans bil!

Og lige sådan er min holdning til dem der pisser og skider på gulve og vægge på skolernes toiletter. De skal ikke have nyt, hvis de alligevel skal ødelægge det!

Jeg har på toilettet i firmaet ophængt et skilt:

HUSKEREGLER FOR BRUG AF TOILET

1: Bukser ned
2: Sæt dig
3: Tryk
4: Tør
5: Rejs dig
6: Bukser op
7: Skyl ud
8: Se efter om tønden trænger til rengøring, og brug børsten hvis den gør!

1+2 og 5+6 kan meget passende synkroniseres, så man sparer at bukke sig en gang.
Men 7 og 8 kan under ingen omstændigheder udelades!!

Husk desuden at vaske fingre! Folk der "kun" tisser tager ved det samme håndtag som dem der skider...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis