Montering af telefon stik

Hej alle. I min nye lejlighed er der ikke telefonstik men kun en ledning der hænger oppe i vindueskarmen med 6 ledninger. Rød, gul, blå, hvid, brun og  sort.

I det nye stik som jeg har købt er der 1-6 pladser nummeret  1-6 sjovt nok

Hvilke farve ledninger skal i hvilket nummer?

På forhånd tak

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal kun bruge 2 af ledningerne.
Prøv dig frem indtil du får en klartone. Det forudsætter selvfølgelig at dit kabel er tilkoblet på centralen...
Og du kan ikke vende noget forkert, så gå bare i gang.

Bent.

PS: hvis din telefon har et gammeldags telefonstik er det de to lodrette stikben der skal tilkobles når du prøver. Det vandrette øverste har ingen forbindlse.
Ahh ok. Tak

Men hvad pokker er de andre 4 ledninger til så?

Ingenting. Telefonkabler er ofte 4- eller 6-trådede hvis nu du en dag ville have flere telefoner på samme adresse så kan montøren nemt tilslutte de nye linier..
Nemmere og billigere end at trække nye kabler.

Bent.
Det er rigtig hvad h2h skriver,de gammel dobbelomstiller brugte jord til at stille om med.Hvis du har et måle app.skal du have 48v dc,hvis det er en ganske alm. klar tone,men hvis det er en bæreline kan du ikke måle noget.Par1=rød/blå.Par2=gul/brun.Par3=hvid/sort. Så jeg ville prøve med par1 først.Hilsen Allan
Jeg vil næste vædde med at du skal bruge den røde og den blå.. der er sgu næsten standart. og i de to lodrette

Alex

Alex

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis