Udendørslampe til stikkontakt, hvordan gøres det lovligt?

Hej, Jeg har brug for at tilslutte en udendørslampe, til en stikkontakt der er i rummet umiddelbart bag lampen. Grunden til at jeg gerne vil koble til en stikkontakt er at jeg ønsker at benytte en fjernbetjent stikkontakt (enhed der sættes mellem stikkontakten og netstikkeren). Hvis svaret er installationskabel fra lampen gennem muren, hvordan kommer jeg over til netstikker, altså lovligt? Da det er en garage så der stilles ikke store krav til det visuelle i løsningen. Jeg vil være taknemlig for din hjælp!
Hej, Jeg har brug for at tilslutte en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få elektrikeren til at montere et stik udenfor, hvis der er jord inde koster det ikke ret meget, så kan du sætte en fjernbetjent stikkontakt ude, (Aldi har dem til udendørs fra 11/11, de er med dansk jord, 2 stk + fjernbetjening for 149 kr.)
Kan der ikke lige komme en der ved noget om reglerne ang. jordudligning?

I de år jeg var elektriker, måtte man lave op til 2 stikkontakter i eksisterende installation, uden at skulle trække en jord med.
Er det helt gået fløjten nu?
Det kan få flere folk til at droppe en lampe, hvis man skal have slået et spyd i bare for en enkelt lampe!
Jeg ved godt at potentialudligning er vigtig. Meeeen!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

alle brugsgenstande der har jord skal monteres med jord... alt med jordklemmer (diverse koblingsudstyr) skal laves korrekt dvs. med jord, visse steder i afbrydere og lampeudtag er det ikke altid nødvendigt, dog er det altid en god ide at føre den med rundt med henblik på evt senere installationer...
er ikke helt med på hvilken fjernbetjent stikkontakt det er du har? hvis du altså stadighar problemet....

Og forresten... hvis du vil læse lidt om regler for udligninger (og alt andet) så tjek den her... https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=25862
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis