mit nye hegn!

Hej

Jeg har brug for noget hjælp til nogle nye ideer til mit hegn, jeg har ansøgt min kommune om at sætte et hegn om men har desværre fået afslag, da de ment det var for lukket, og ikke luftige nok, søger derfor nye ideer

Jeg har ca. 12meter hvor jeg genre ville op i en højde så man kunne side i fred og ro, da jeg havde tænkt mig at lave mit nye køkken ud til vejen, og derfor sætte et højt lukket hegn op, gerne lydisoleret, køre en del tung trafik da vi så ville kunne gå ud på en tresse hvor der er morgensol, middagssol og aftensol. Har bare ikke lyste til at side ud til en vej og fortov uden at der er lukket af. derfor prøvet jeg med et hegn på 180 faldt ikke i god jord hos kommunen, det er helt lukket, og på resten at stykke var jeg nede i 120 også helt lukket dette skulle laves i vandret beklædning, også ville jeg lave mine låger i lodret, låneren er sådan set fine nok da det er åben og luftige... men resten der noget hø hvis i spøger kommunen.

Kig på de tegninger jeg har sendt med og kom gerne med nye ideer alt er velkommen... jeg ville bare genre kunne side usigneret på de 12meter hvor det er højt. Resten tag jeg ikke så tungt da det er for at folk kan se her er min grund.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener der er en regel der siger at et hegn ud til offentlig vej, max. må være 180 cm. i skel. Du kan omgås reglen ved at trække hegnet 60 cm. længere ind på din egen grund, så skulle du kunne lave hegnet 210 cm. højt Du kan lave hegnet af vandrette brædder, men hvor der er ca. 8 cm imellem plankerne ud mod vejen, på bagsiden sætter du så planker der dækker hullerne med minimum 5 cm. luft imellem de udvendige og indvendige brædder. Faktisk tager sådan et hegn mere støj end et der er masivt.

V.h.  Håndværkeren
Desværre kan jeg ikke omgåes denne regel...
Huset ligger nemlig i Sverige, og ja jeg er en dansker bosat i Sverige...

Men god ide med at lave det på den måde, det bliver nok lidt mere luftigt... Det står sådan set 2meter fra skel(fortov) da de træer og sten der kan ses står på min grund. nogle jeg ville sætte op få at det blev lidt pæner, for at undgå at det bliver til en mur.

Håndværkeren --> er det sådan du mener:
 

til venster er vejen og til højre er huset.
Skrevet af Håndværkeren på 04 nov 2009 22:57
Nemlig, du æ slet ik tabt bag en vogn
jo jeg faldt bare af det rigtige sted

Prøver at få lavet nogle nye 3d-tegninger, men andre ideer er også meget velkommen...

det forskudte hegn (2 på 1????) er også meget bedre sikret mod at vælte i en storm, da vinden kan komme igennem..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
Hey,

Er hæk ikke en option? Giver mere læ - liv - og væsentligt mindre vedligehold.... Og kan fåes i "færdig-højde" til ca. samme pris, som et færdigt og malet hegn....


Mvh.

Jan R.
Og skal KUN klippes to gange om året, hvor et plankeværk kan klares med maling hvert 5 år.

Lav mellemrum imellem fagene og sæt tjuaer som vil lukke for indsyn.

Det vil blive smukt og tjuaerne kan jo klippes som du ønsker, men må dog meget gerne rage over hegnet.

Et andet alternetiv kunne være rionet imellem fagene, med klatreroser og clematisser - altså en af hver på hvert net.

Bredde på nettene min. 80 cm.


Sniffer  
Hej

Jan R: Jeg er ikke så meget til hæk... ved heller ikke hvor godt til lydisoler?

Sniffer: Jeg ved ikke lige med rionet, havde selv tænkt på den idé, men jeg har inden til vider droppet den, da jeg ikke er sikker på det lydisoler så godt...

Tjuaer imellem fagene, mener du "istedet" for stopler?

Har dog tænkt at sætte noget "inde på min side", så jeg ikke skal side og kigge på hegnet...

God Jul :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også