Lave speciallavet skivebremse

Hej jeg er i gang med at samle en cykeltaxa og den mangler helt bag bremse. Og ville gerne sætte en skivebremse på baghjulene. Hvor i København kan jeg få lave det. Eller hvordan gør jeg det selv?

  1. antonanton
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo købe skivebremse sæt med kaliber, skive,håndtag osv. Så er det bare med at få det sat på. Men du ender nok ud i at skulle have fat i en maskinarbejder til lidt spc stumper.

Men kig meget nøje på den cykel org skivebremser så kan du se hvordan de sidder på navet og på rammen.
Alt efter hvordan du har monteret hjul og den slags, er der et par overvejelser du skal gøre dig. Hvis din cykeltaxa ligner de fleste andre, så trækker de på baghjulene. Dvs at du har en aksel mellem de to hjul. Hvis der er differentaile på den aksel, skal du have 2 skiver, en på hver side af differentialet. Kører du med stiv aksel er een skive nok.

det kunne være lættere at svare på den speciallavet skivebremse.
prøv at ind sætte billedet af det sted hvor "skiven" skal sidde.
på taxacyklen.!

Prøv på Christiania - spørg eventuelt i Kvindesmedien, de ved sikkert, hvor du kan finde ham, der opfandt Christianiacyklen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Køb MTB fælge som har nav til påspænding af skiver, og køb herefter to SRAM Avid Juicy 5 eller 7 bremse til baghjulene med Ø 185 mm skiver til på bikediscount.de - de er vant til at handle med os danskere og du sparer min. 20-30%

Mange hilsner
Polite
 
Mange tak for de gode forslag til hvordan jeg kan gøre, der er noget at gå i gang med.
I kan se lidt billede af cykeltaxaerne på www.cykeltaxa.nu men jeg har ikke noget rigtigt godt billede bagfra.
Tak Anton.

  1. antonanton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis