Fjernvarme-unit til gulv,radiator og varmt vand?

Jeg har et hus som pt. opvarmes med varm luft som blæses rundt i huset via kanaler under gulvet.
Nu vil jeg i stedet opvarme huset med radiatorer og gulvvarme.

Jeg vil have en indirekte tilslutning, altså varmevekslere til både opvarmning og brugsvand.
Jeg har kigget på Danfoss Redan fjernvarme units, og så vidt jeg kan se, så kan man vælge mellem radiator eller gulvvarme, men ikke en kombination af dem? Er det korrekt opfattet?
Det er også muligt, at der er andre producenter på markedet der understøtter dette, eller at man skal kombinere tingene.

Der må være nogen af jer der har et sådan setup. Ser frem til at høre om hvordan det opbygges :-)

PÅ forhånd tak

Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor indirekte ?
Hej Indirekte ..for at minimere risikoen ved lækager.
Fjernvarmeværket i min kommune råder ligefrem til at man IKKE går direkte ..hvis man altså har skjulte rør

Med mindre dine rør er 100 år gamle ser jeg ikke noget prob. Man kan teste installationen ved at trykprøve inden man laver noget om. Få trykprøvet dit anlæg med f.eks 10 bar og hvis det holder til det så gå direkte på. Sådan gør vi her i århus hvor jeg bor.
Der er et tab på ca 5 % ved at være indirekte på så det bliver faktisk til en del penge; nok noget i retningen af at anlægget sparer sig selv hjem i sin levetid. Så medmindre jeg havde meget gamle rør ville jeg ikke bekymre mig om at være direkte på.
Jeg tror osse den veksler jeg har linket til ovenfor har radiatorer direkte på men indirekte på med gulvvarmen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis