udtræk af spir

Nogen der har et godt trick til at trække spir op? problemet er at jeg helst ikke vil udvide prop hullerne for meget jeg kan måske leve med 2 mm.
på forhånd tak
Venlig hilsen
Korpen

at sejle er at leve :o)

Nogen der har et godt trick til at trække spir op?... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak Anders jeg er ikke helt sikker på hvordan du vil styre en overfræser ned i et 10 mm hul men jeg har selv en dremel måske kan den så det kan godt være en løsning men svejse det har jeg svært ved, hvordan vil du svejse noget på der, og hvordan vil du undgå at brænde træet?
VH.
Thomas T

at sejle er at leve :o)

Man kan da godt slibe hovedet af med en dremel, og det kan måske blive pænt med alle de små rustpletter, som kommer uden om. hvis man ikke dække alting af .
Det er jo ganske problemfrit at bore hovedet væk med en boremaskine, hvis man vil slå sømmet længere ned, men når man bruger spir, så forborer man i hele spirets længde for at undgå at træet flækker. og det er jo ikke nemt at bore længere i, når sømmet er der, og det er rimeligt langt det skal slås i ved den metode.
Det letteste er jo at, bore hovedet af, slå sømmet lidt i, sætte en prop i og så lave et nyt hul ved siden af.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er faktisk den bedste løsning Lynæs kommer med, for ideen med at slå spirene så langt ned at de kan trækkes under ud af bjælkerne vil skade så voldsomt at selve bjælken vil miste sin bære evne. Der er dog en helt anden løsning men den kræver meget stor nøjagtighed, du kan nede fra forborer op til planken og så skrue en skrue op i plaken den må så max gå 1,5 cm op i planken. Sætter du på denne måde skruer i skal du sætte dem forskudt i forhold til det eksisterende spir altså på tværs af bjælkerne.
Jeg har laver en skitse af et værktøj til at trække søm/spir ud med men filen er ikke tilladt? hvad gør jeg så for at vise det her på siden??
Jørgen.
lav filen om til jpg format

ErikChristensen 
Annonce
I de fleste fotoprogrammer er det "gem som" eller "save as" og så vælger du jpg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg syntes ikke jeg kan ændre til jpg fra cadstd.
Men ideen er en konisk dims der er opslidset  med et indvendigt hul der er Ø 8 så det kan gribe om hovedet når man trykker en udvendig ring ned om konusen derefter banker man baglæns og derved trækker sømmet op.
Jørgen
Ideen er jo kendt fra lejeaftrækkere, men du glemmer vist at, det hele skal ned i et 10mm hul, og den slags spir plejer at sidde ret fast.

ErikChristensen 
Skrevet af j håndstad på 06 nov 2009 00:03
Jeg syntes ikke jeg kan ændre til jpg fra cadstd.
Men ideen er en konisk dims der er opslidset  med et indvendigt hul der er Ø 8 så det kan gribe om hovedet når man trykker en udvendig ring ned om konusen derefter banker man baglæns og derved trækker sømmet op.
Jørgen

Hvilket / hvilken version af tegneprogram bruger du.

Hilsen
Flying Leth

Jeg bruger den gratis udgave der ligger på nettet under CadStd.

Lynæs: Nej jeg glemmer ikke noget heller ikke hulstørelsen,jeg er enig i at der er ikke meget plads at arbejde på men det kunne være sjovt hvis det kunne lykkes. man kunne måske lave hullerne om til Ø 12 så der var mere plads.

Jørgen.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis