udtræk af spir

Nogen der har et godt trick til at trække spir op? problemet er at jeg helst ikke vil udvide prop hullerne for meget jeg kan måske leve med 2 mm.
på forhånd tak
Venlig hilsen
Korpen

at sejle er at leve :o)

Nogen der har et godt trick til at trække spir op?... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er brugt nogenlunde normale spir, vil hovederne være 8-9 mm Ø så der er ikke meget plads til at få noget ned bag hovedet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du kunne  måske ved hjælp af en kile, løfte dækket lidt fra bjælken og save spiret over, skrue en lille selvskærende i spiret, og trække det op. Slå det afsavede spir lidt ned i bjælken og sætte en skrue lidt skråt i uden om spiret.
Et billede af skuden tak.

ErikChristensen 
kik på galleriet lynæs, hvis man skærer den over hvad måske kunne være en ide, så tror jeg ikke at det er et problem at hive hovedet med stump op, men er i tænke boxen :o)
VH.
Korpen

Flot skude. Du er vel da ikke en af dem, der tænker over tingene før du går i gang.Nå men husk så vidt muligt at undersænke før du skruer en undersænket skrue i.

ErikChristensen 
tak og jo ellers havde den ikke været køn længe *gg* og tak for rådet troede at det var derfor at de havde det navn ;o)

Annonce
det sidste ikke helt forstået

ErikChristensen 
jo der kom den vist alligevel, men mange undlader alligevel og flækker træet. Man må regne med en vis sendrægtighed i tankevirksomheden i min alder.

ErikChristensen 
husk at undersænke før du skruer en undersænket skrue i

Kan man bore et hul i sådan et spir og så skrue en ornepik i og hive det op??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Altså du har følgende mulighed.
Du tager en over fræser (uden stativet) dertil ka købes mange sjove hoveder man ka blant andet få nogen der ka fræse igennem rustfri stål ovs.

Nu fræser du hovedet af dit spir (pas på den ikke smutter) tager en dyknagel og slår spiret så langt ned du ka' evt igennem (så ka du måske hive det ud for neden) så skruger du skruger i i stedet for evt skråt hvis resten af spiret sidder tilbage i huldet, hvis du har mulighed for at ta spiret ud nede fra, (og altså har hul igennem) ka du evt også bolde det sammen;-) Husk klister inden du propper

Ka ik helt forstå størrelsen på hullet var det 7mm og så 10mm til prop hvis det er tilfældet har du jo så stadig kun en 10mm prop når du er færtig

Ved ikke om du ka bruge denne metode men den er røv god (dog også temmelig besværlig)    ;-)

ps. sidste mulighed fra mig er at svejse et halvt søm fast på spiret og så trække det ud med koben ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis