Hul i gavl til port

Mojn mojn LDS lige for at starte vil jeg lige sige tak for et godt forum

Og så kommer mine problemmer GG
Jeg har en gammel svinestald / hønsehus som jeg har bygget sammen med vores hus  så jeg kan få ca. 60 kvm værksted, og nu vil jeg så gerne ha en ledhejse port sat i ( er købt 2,80 bred x 212 cm ).
Muren er ca 17 cm tyk incl 1½ cm puds på begge sider og hvad at se til ser det ud som om den er bygget op i  ( tror nok det er det der kaldes træbeton se billeder). jeg har en h-jern på 14x14x10 i  ca. 3,60 meter som jeg vil bruge som overligger er det noget muren . ka holde til ? tror den vejer ca. 110-120 kg eller skal der noget under støtning af overliggeren eller skal jeg ha en der måske kun er 100 x 100 eller måske en 150 x 150 tømmer ?
muren som er over overliggeren er mursten, det er kun der hvor overliggeren skal være og ned til sokkel der er træbeton blokke lige som leca blokke. Men hvor stærke er de??????

Og så lige et spørgsmål mere.

Hvordan vil i anbefale at montere porten ind i væggen da jeg ikke tror at  skruer og rawplugs vil side ordentlig fast i sådan en mur.
Jeg havde tænkt mig at sætte en trykket brædt / regel op udvendig og så med gennemgående bræddebolte vis man kan få dem i ca. 25 cm. længde eller med en gevindstang.

I kan se mere på de billeder jeg har vedlagt, håber i kan hjælpe eller komme med gode råd

det er især mur måske (træbeton) som jeg er mest bekymret for om den ka holde eller om den vil skvatte sammen

Hilsen Hamsjel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja billeder siger mere end ord, men hvor har du lagt dem henne

Så er der kommet billeder

Hilsen Tom

Du kunne lave åbningen lidt bredere og afstive nedad med stålprofiler som bliver støbt ned. Så har du også en god base at montere porten i og væggen bærer ikke noget.
Sådan Mathiasen... problemet løst på 2 linier  Flot!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tak for hjælpen det bliver en løsning med jern stolper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis