Peugeot Boxer toppakning?

Hej med jer
Jeg har lige købt en Peugeot Boxer fra 1997 2,5d, men forleden da jeg var ude at køre forsvandt varmen i bilen og temperaturviseren til motoren steg op mod det røde men den har muligvis tabt vand, så den ikke kunne vise korrekt temperatur da viseren ikke var oppe i det røde felt. Så jeg fortsatte 15km mere, men da jeg skulle af motorvejen og koblede ud lød den mærkeligt og begyndte at ryge helt vildt. Eller snarere dampe op fra motoren, damp som lugtede lidt af olie. Jeg prøvede at holde gang i den med den døede helt og nu kan jeg ikke få gang i den igen. Jeg synes også batteriet har lidt svært ved at trække motoren rundt ved startforsøg. Vand jeg påfylder, løber også igennem så køleren er røget ser det ud til. Jeg har forsøgt med dieselstart (startspray) og fylde tanken halvt op, men den vil ikke starte. Er her nogle eksperter der ved hvad der mon er galt, og hvad det evt. vil koste at reparere sådan en boxer. Kan det være toppakningen der er røget? Tak for svar.

Mvh Sternblank
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den motor muligvis død. Hvis den skal ud og køre igen skal der en anden motor i eller også skal den renoveres
Motoren har har sikkert været så varm at den har været tæt på at sætte sig i motoren
men noget du kan være helt sikker på er at topstykket og toppakningen er gået til da topstykket sikkert er blevet skæv eller revnet og toppakningen er sikket sprunget.
Det er svært at sige om blokken af motoren kan bruges igen men jeg tvivler meget da den sikkert også har taget skade specielt når at du skriver at starter har svært ved at trække motoren rundt.
Du kan roligt tage topstykket så kan du også bedre se om blokken har taget skade eller om du kar været heldig at det kun er topstykket og toppakningen der har taget skade.
Hvor løber det vand ud du påfylder løber det ud af køler eller hvor kommer det ud.
Du kiggede ikke lige bagud i side spejlet da du kørte på motorvejen for jeg vil tro du har lagt en tyk blå og hvid rør bag dig!!!


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej, jeg kiggede kort i bakspejlet men der var ingen røg jeg lige kunne se, men den stoppede også kort før jeg selv ville have stoppet. Men det skete rimeligt hurtigt og så væltede ud med damp da den holdt stille. Men Mathiasen de behøver ikke kalde folk dumme 2 gange, hvem er det så der er dum. Vi har jo forstand på forskellige ting og temperaturmåleren var et godt stykke fra det røde. Men jo dumt var det da. Men jeg skrider ud af dette forum, sådan en jagong er lidt for lowclass til mig.
Mange tak for hjælpen til dig golf1985, jeg tror jeg bliver nødt til at skrotte den og købe en ny. Det kan vist ikke betale sig at reparere på den.


Mvh Sternblank
Jeg må give Golfen ret i hans antagelser.
Jeg ville nok ikke spilde meget krudt på den motor. Alle de symptomer du beskriver bekræfter de værste anelser.
Du skal nok ikke acceptere den første den bedste pris du får opgivet.
Jeg fik for et års tid siden handlet en ny Ford-diesel motor næsten 10.000 kr. ned ved at snakke lidt for min nabos syge moster!
Naboen lavede det samme stunt som dig!

I øvrigt skal du da ikke lade dig slå ud af en som skal spille lidt smart!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg beklager min kommentar. Den var for grov. Der mangler naturligvis en smiley eller 2. Motoren kan måske reddes men du kan risikere den skal have nogle nye lejer, en planslibning af topstykke og ny toppakning. Måske er det billigere at lægge en anden brugt motor i. Men få en dom fra en mekaniker først. Det er svært at dømme en motor ude over internettet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis