Spartling af todelt vinduesplade

Hej
I mit hus er vinduespladerne af træ ligesom delt i to på langs. Det vil sige, at den ene halvdel sidder fast i murværket, hvorimod den anden er sat "løst" ind (vender ind mod rummet). Da træ som bekendt arbejder hele tiden, er de naturligvis på et eller andet tidspunkt begyndt at skride fra hinanden dér på midten. Nu er planen at slibe og spartle dem og forhåbentlig få dem til at hænge samme i mange år fremefter ! Jeg har forsøgt med en enkelt vinduesplade: først slebet grundigt og derefter spartlet hele pladen med Snickeri-spartel (Flügger). Det fik jeg anbefalet i butikken. Men - efter ca. 2 måneder er revnen kommet igen. 

Nogen gode forslag til, hvad der kan holde ? En superelastisk fugemasse i revnen, måske?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jo vældigt, men så revner din maling bare

Kunne forestille mig at afrense til bart træ, lime det hele sammen med epoxy 2 komponent lim, derefter spartle og male.

Men måske er der andre der har andre løsnings forslag

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Den skulle være limet med PU lim, eller alm. pva lim, så havde den ikke revnet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hjælpen begge to. Det må blive limen så.
Ingen grund til at bruge almindelig spartel ihvertfald, det vil helt sikkert revne.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også