Efterisolering af loft?

Hej,

Jeg har et parcelhus fra 1968, hvor isoleringen på loftet er ca. 100mm rockwoll. I halvfjerderne/firserne er der så blæst pu-skum ud over hele loftet. Tykkelsen af dette skum er vel 20-50mm.

Overvejer nu at efterisolere med +200mm, men kan man placere isoleringen direkte ovenpå PU-skummen, eller skal skummet fjernes inden (kæmpe arbejde!) ?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan godt isolere direkte ovenpå
Hej

Jeg mener godt du kan, men det skal være så jævnt/plant, at din nye isolering ligger tæt ned imod, ellers kan du få et firma til at blæse granulat ud over det (evt. træfiberisolering som fra www.thermocell.dk).

Da det er en speciel konstruktion du har, vil jeg dog råde dig til at spørge dit forsikringsselskab til råds.

Lyder som om det godt kunne være PU-skum jeg har I mine hulmure. Er det sådan noget hvidt pulveragtigt stads? Og er der nogen der ved om man kan efterisolere en hulmur når der nu ligger sådan noget stads indeni.

Undskyld at jeg hopper på tråden men det er lidt i samme afdeling synes jeg.
Hej igen,

Så er loftet ved at være ryddet. Har investeret i ISOVER ruller til huset, men jeg syntes at loftet virker meget ujævnt, så det med at bruge granulat til udjævning er sikkert en god ide inden jeg ruller måtter ud.

Men hvad skal jeg købe og hvor finder jeg den bedste pris?
Kan købes hos din lokale trælast, men de er ikke helt billige.
Ja, selvfølgelig...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis