Hvornår havde man enkelte numre som tlf. nummer?

Jeg er ved at datere en skænk som fulgte med huset da vi købte det. Den er bygget af "Ansager Møbelsnedkeri" og leveret til en dame i Skærbæk. På Ansager Møbelsnedkeri's mærkat bagpå, står der "Telefon 7" Hvornår brugte man det? (man er sikker blevet stillet om til den lokale omstilling først)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan naturligvis være lidt svært at svare på, men har du prøvet lokalhistorisk arkiv?
Måske kan du få flere oplysninger hos Tønder Lokalhistoriske Arkiv:
[email protected]

I 1881 åbnede The International Bell Telephone Company of New York Danmarks første offentlige telefoncentral for 22 abonnenter.
I den første tlf. bog for København, som er fra 1881, var der 64 abonnenter.
I 1899 var det steget til ca. 10.000.

Så den første danske telefon kom altså i 1881.

Om du kan bruge oplysningerne ved jeg ikke, men så har du noget at arbejde videre med.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej.

Det er vel helt unødvendigt at spørge om du har været inde på http://www.ansager.dk/forside.html
Jeg tror det er dem du skal have fat i.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Næstformanden: De kunne godt bruge en ordentlig omgang søgeordsoptimering, jeg har søgt i flere timer efter møbelsnedkeri ansager m.m. på google, uden at finde noget derom.

Jeg kan nu se jeg kan finde dem ved at søge på "ansager møbler", men hvis det er samme firma er det lidt underligt de ikke kan findes på deres gamle navn.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis