Badeværelseslamper

I forbindelse med en badeværelsesrenovation har jeg indkøbt to lamper af mærket Astro Bari - de kan fås i de fleste online-butikker. Jeg har imidlertid sidenhen fundet ud af, at denne lampetype ikke er særlig hensigtsmæssig, fordi den sokkel den har, som skal fastgøres på væggen, er ret lille, og derfor ikke passer udenpå en alm. LK dåse.

Jeg ringede til importøren, der fortalte mig (og jeg lyver ikke) at den bedste løsning var, at lade den orange beskyttelseskappe på en LK indmuringsdåse blive siddende, og skrue lampen fast heri!!! Det siger sig selv, at dette aldrig bliver en lovlig installation.

Spørgsmålet er derfor, om man kan finde på en anden løsning, hvor lamperne får strøm men ledningen stadig skjules? Må man f.eks. lægge en skjult ledning ind under tapetet?

På forhånd tak for gode ideer!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det denne ?? http://www.lite-house.dk/images/0340.pdf

Nu har jeg ikke haft lampe i hånden, men det kunne måske være en mulighed at den faste installation føres helt ind i lampe gennem det anviste hul bag i denne... dvs installationskabelt eller røret afsluttes inde i lampe, og der installeres ingen dåse... Lampen skal selvføldig være lavet til det, med klemmer som er egnet til afslutning af 1,5mm

Det vil så blive betragtet som en fast installation / fast monteret belysningamartur, og der skal en aut. installatør til at skifte lamperne i fremtiden.. Det kan jo så passende blive den samme installatør som skal lave installation til dem
det er en fast installation ja... men man må gerne skifte lampen ud ligesom du gerne må skifte en stikkontakt (uden at skulle ringe efter en elektriker) dog ikke trække nye kabler til ny istallation... hvis du vil se de ting du gerne må gøre selv kan du gå ind på www.sik.dk...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis