Fliseskære EL ?

Davs

Jeg er igang med at lægge fliser i kælderen. Pt. mangler jeg kun at ligge alle kanterne. Jeg har overvejet at købe en billig EL fliseskærer (ikk våd), men er det pengene værd, og kan de lave det ordentligt ? Alternativet er jo at leje en, men det koster ca. 300,- pr dag.+ Så er man jo afhængig af man får lavet noget, og sker der noget, er det bare sur røv.

Jeg tænker på de EL fliseskærer de har i Bauhaus / Harald-skrald til ca. 400,- ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Onkel Harald har en (godt nok våd) men den kører bare upåklageligt.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Er det sådan en "Power Craft" du har "okay" erfaringer med ??

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...21&n=20100

Syntes helt bestemt jeg har dårlige erfaringer med netop d et mærke, før jeg "fik råd" til ordentlig el-værktøøj ?

Men altså den skal skære kanter osv i et badeværelse, og that´s it.

 

Jeg har også sådan en fætter, og er egentlig udmærket tilfreds med den.
Jeg havde nok håbet på, at den kunne lave knivskarpe skæringer, ligesom de store skæremaskiner til f.eks. poleret granit, altså uden at småknuse glasuren, men det kan den altså ikke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har selv lige købt, og anvendt, en fra Bauhaus til 349,-

Det er en vådsliber og den virker fint... synes jeg


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Har selv en millarco fliseskærer og den fungere fint, men er våd. Har brugt den til mosaik fliser. Det havde jeg ikke lyst til at prøve med en manuel skærer.

Det er kun en tåbelig ting ved den og det er at vandfadet skal vippes for at få det ud af maskine og det betyder at man hælder noget af vandet ud.

/Lasse
Så blev jeg også ejer af den omtale "våd" skære maskine. Den laver "okay" snit, men som ktm siger, flosser den lidt. Men det er ok til mit brug...
Men så til de penge, kan man nok leve med lidt "småsnask"
Og Lasse, det tyder på, at det er samme maskine med forskellige navne. På min HN maskine, skal man netop også vippe skålen og svine med vandet.
Jeg synes så ikke, at jeg har meget glæde af det medfølgende land, men skærer efter en tuchstreg i stedet for.
Jeg skar for nylig nogle meget fornemme 30x60 cm fliser for min nabo. Da var jeg noget nervøs for, om maskinen skulle risikere at flå så meget, at fliserne ville knække. Men det gik i fin stil, og heldigt for det, idet der ikke var nogen i overskud, pga en ikke ubetydelig pris! Gisp!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Har i prøvet at komme 1 (een) lille dråbe opvaskemiddel i skærevandet ?

Har prøvet det til en vådskærer til fortovsfliser med et flot resultat...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Den millarco jeg har er ikke magen til HN's model, men kan ses http://www.nettobyg.dk/shop/millarco-fliseskaarer-125239p.html
Jeg tror nu ikke den bedre(eller dårligere).
HM modellen findes også i en variant hvor man kan bruge den som primitiv bordrundsav.

Ang. flosningen så var der en lille smule, men det tror jeg nu har lige så meget med klingekvaliteten at gøre. Hvis man købte en god klinge ville man sikkert også få et pænere snit.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis