varme flyting anlæg

Jeg har gået og lege lidt med iden om at sætte et varmeflytnings anlæg op.
Vi har en rigtigt lækker brændeovn i stuen som varmer rigtigt godt op i stuen køkken.
Vi vil ikke have varmeflyt  i de rum vi sover i men har tænkt på at smide en op så den tag varmen i stuen og smider det ned i baggangen ved bagindgangen hvor der ikke er varme på, det er en 70er villa med en lang fordelings gang og man kan godt mærke hvor varmen fra stuen stopper, vi har jo ikke rigtigt brug for 25c i stuen så vi kunne lige så godt bruge det til at varme resten af huset lidt mere op og spare på den dyre fjernvarme.
Har set på en anlæg fra xl byg til 2000 hvor der er til 3 rum så kunne man vel godt bare sætte 1 op og ikke nr 2 udgang.
Dem af jer der kender til sådan et anlæg hvad siger i er det en god ide , er der et mærke der er beder at køber ?? , hvordan styre man hvornår den skal starte og stoppe, det må ikke larme , og sidste men ikke mindst hvad koster det ca i strøm at have sådan en bandit til at køre min ide er den skal køre hele vinter.

P.S  er det nået man selv kan sætte op eller skal der en tømmer til hvor skal man isolere det ud over at pakke rør ind i 200 mm

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vende motoren / vende anlægget, det du mener er at suge luft fra gangen og blæse den ind i stuen, det giver et betydeigt mindre varmetab i rørene oppe over loftet samtidigt med at vramen stadig bliver flyttet ned i gangen.

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Jeps, lige det jeg mener... og man skal naturligvis huske at lade døren stå åben, hvis man vil have varmen "presset" derud... i gangen altså

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis