Fugeskum omking ramme til loftslem?

Hej,

Har monteret en ny loftslem og overvejer at bruge fugeskum rundt mellem rammen og spærene over dampspærren, men er det ok at gøre det på den måde?

Mvh
Ole

Ole
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok i forhold til hvad?
Om det er lovligt, isolerer, kan bære loftlemmen eller andet?

Det er jo noget forfærdeligt noget at bøvle med, hvis det skal af igen.
Hvorfor ikke bare bruge noget alm. glasuld eller hvad du ellers har på loftet. (her tænkes ikke rotter ;-))


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det kan du sagtens gøre,men det kan ikke gøre det ud for en tætning af dampspærren, som skal klæbes tæt fast på karmen (husk omhyggelighed i hjørnerne) med tape eller folieklæber.

Tak for svar. Jeg har sørget for at dampspærren er omhyggelig tæt, så skummet er kun for at isolere. Grunden til at jeg hellere vil bruge skum i forhold til glasuld er, at skummet bedre kan komme rundt i alle kroge mellem rammen og spærrene (der er ca. 1 cm luft imellem) også der hvor afstandsklodserne er monteret. Mit spørgsmål går på om det er lovligt og om det er fornuftigt nok i forhold til f.eks. fugt osv.

Mvh
Ole


Ole
Brug endelig ikke  skum!!!

Det er ikke fordi der som sådan er noget i vejen med skummet, men det er rigtig lumsk at arbejde med.

Det ekspanderer meget kraftigt og i forholdsvis lang tid, og det er noget rigtig møg at få det af der hvor det utilsigtet ender, på gulv ved siden af lem osv. Jeg ved det af bitter erfaring!

Når man ikke har brugt det før kommer man meget let til at overdosere.

Min nymalede væg og mit nye gulv ligner nu ikke helt det jeg havde forestillet mig.... Og det er ikke bare svært at få det af igen, det er umuligt. Skummet består af lim der hærder helt forfærdeligt.

Heldigvis har jeg en overbærende familie....

Hilsen Arneen


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
@Arneen det findes jo i forskellige typer, den billige fra HN ja den expanderer som bare helvede. Det er til at styre hvis man har prøvet nogle gange. Man behøver jo ikke putte det hele på af en gang.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis