Vedligeholdelse af terrazzokrukker

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg vedligeholder mine udendørs terrazzokrukker, så de ikke bliver grå og kedlige at se på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Larker dem fra starten med en plastick lak udvendigt og smør med vandglas indvendigt.

V.h.  Håndværkeren
... og når "skaden" er sket ?? står i samme situation

Seti

**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Tak for svaret med lakken, det vil jeg overveje. Jeg er dog nok mere stemt for at gi' dem noget med olie/ fedt i, så de ad den vej bliver mættet. Terrazzovaske kan man jo bruge brun sæbe eller sæbespåner på alt efter farve, men det er jo også indendørs - jeg tænker om det måske skal være lidt mere robust til udendørs. Hvad med lindolie  - har nogen erfaring med det?
Du kan godt give dem Lindolie, så husk at tilsætte segativ da de ellers aldrig vil tørre i overfladen og så vil støv og andet skidt sætte sig fast på krukkerne. Fortynd Lindolie med 10 % terpentin og gør arbejdet når krukkerne har stået indendøre nogle dage så vil det trænge dybt ind i overfladen. Men resultatet er det samme som at larkere dem, Lindolien vil dog nok holde noget længere. Husk at du kun må tilsætte segativ til den mængde lindolie du skal bruge.
Hej. Tak for dit svar omk. lindolie, så må jeg i gang med at løfte krukker indendørs
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis