Amazon med startproblemer

Hej forum Jeg har problemer med at få startet min Amazon (automatic). Batteriet er opladet og jeg har gearskifteren i N, men startmotoren slår overhovedet ikke til. Er der en kvik person, der har et godt fif til, hvordan jeg bedst kommer problemet til livs? På forhånd tak J73
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag en hammer og slå forsiktigt på starteren, lad en anden person dreje startnøglen samtiddig, jeg fortrækker nu at den står i P i gearvælgeren og træk håndbremsen.

God vind fra en Volvo 544.
Jeg vil tro, at der på vanlig Lucas maner sidder et for-relæ til startrelæet.
Prøv at lede efter et blankt relæ, ca. l b h 2 5 5 cm. Der sikker sikkert en 2,5 mm2 hvid/rød ledning på. Pil den af og giv den 12 volt. så vil jeg tro der kommer liv. Så må du finde et nyt relæ, hvis det her virker.
Hvis der kommer et kraftigt klik men ingen reaktion i starteren, er det sansynligvis selve startrelæet, der er brændt for meget.
Jeg mener at dit el-system er renlivet Lucas når vi er tilbage i de tider, hvor Amazonen stammer fra.
Held og lykke

Med venlig hilsen
ktm

Tak for rådet. Vil det være okay at foretage proceduren alene - altså så jeg først banker på startmotoren og så drejer startnøglen?
Hej igen.
Hvis det er startrelæet, vil den bare give et klik og ikke starte, men hvis den ikke siger noget, er det som beskrevet med
stelforbindelsen.
Det hjælper ikke forst at banke og så starte, det skal gøres samtidig.
Starteren, kan også sidde løs iøvrigt og give dårlig forbindelse.
Mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
hej.

du skal ha"den i P ikke i neutral til at den starter.

www.husegracaninauto.com

Annonce
Tak for alle indlæg;-)

Mvh. Johan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis