købe varmelegme til vaskermaskine, Hvor ?

Hej Sidste efterår drillede vaskemaskinen idet den ikke ville gøre programmerne færdige - den vaskede bare i evig tid, indtil vi selv skubbede programmet videre...(det er en Siemens top model VM16S760DN) så stor var skuffelsen på en maskine som godt nok køre næsten dagligt (har børn) men blot er 2 år gamel.

Efter en lille undersøglese kunne jeg konstatere at varmelegmet var deffekt (der var tærringer på siden af det - ud over naturligvis en hæftig kalkbelægning.

Anyway det var i foråret og jeg fik fat på en erstatning og satte den i (kostede 230 kr hos vm-elektro...) - alt har virket fint indtil nu hvor den igen er gal....kun ½ år efter.

Denne gang er der ikke tærring, men varmelegmet er blot rændt af - mit spørgsmål er nu - HVAD GIK GALT. Har jeg købt et for billigt varme legme og hvor kan man evt. købe et af en bedre kvalitet - jeg kune godt se forskel fra det originalle til kopi varen - den originalle virkede som om den havde en belægning på ydersiden af varme legmet men kopien virkede mere "ren" i stå overfladen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En af grundene til at den så hurtigt går til, kan skyldes at i glemmer at fylde Hexafosfat i sammen med vaskepulveret. Jeg bor et sted hvor der er meget kalk i vandet men selvom min maskine er 15 år gammel er varmelægemet stadig fuldstændigt kalk frit. Jeg tror du skal til en forhandler af lige netop det mærke maskine du har.

V.h.  Håndværkeren
ja garanti er der mod fabrikations fejl - hvis varmelegmet som i mit tilfælde er dækket af 2 mm kalk kan det jo være at afbrændingen er selvforskyldt - og for 139 kr gider jeg ikke engang brokke mig - det er så i mellemtiden steget til 230 kr - noget af en prisstigning...
denne gang køber jeg 2 og begynder regelmæssigt at bruge afkalker (hexafosfat eller ligne)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis