stikkontakt i badeværelse

Hej.

Jeg har nogle venner der har fået lavet badeværelse, og i den forbindelse har de også fået lavet installation til et spabad. Problemet er bare at de har taget strømmen fra et gammelt kabel, uden jord. Og nu får de sørme stød, hvis de fylder vand i badet. Der sidder et loftudtag, med jord i, og jeg tror man kan fiske et kabel over loftet. Min tanke er, om man kan placere en stikkontakt over spabadet, og så tilslutte det der. Men er lidt i tvivl om reglerne, når der er over 2,25 m til loftet.

Er det lovligt at placere stikkontakten i loftet direkte over spabadet?

Mvh
Brian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan synes du selv det ville se ud med en stikkontakt over spabadet, med en ledning hængende fra kontakt til spabad?

Synes løsningsmulighederne lyder som "nød"løsningsmuligheder for at slippe for den store tur.
Løsningen er: Hul i muren, jordspyd og kabel!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af Brian31 på 31 okt 2009 20:52
Er det lovligt at placere stikkontakten i loftet direkte over spabadet?

Mvh
Brian


Nej det må man ikke...

SB - 701.53 Koblingsudstyr.
.....
Hvis loftshøjden er mere end 2,25 m, må der ikke installeres stikkontakter i den del af område 3, som omfatter rummet over område 1 og 2.
-------------

I mine øre lyder det til at dine venner ikke har tænkt helt over hvad det vil sige at rode med el i et badeværelse - Syntes de skal ringe til en elektrikker og få det lavet forsvarligt...
Daniel p... lige mine ord...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis