Diesel/Rapsolie

Hej alle.
Er der nogen der ved om man kan ændre alle diesel motorer til at køre på rapsolie i stedet for diesel? Jeg tænkte feks på en gammel Land Rover.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det skulle ikke være et problem. Nogle skifter dyser m.v., andre hælder bare olie på...

En gammel dieselhakker kan bare køre direkte på raps eller gammel fritureolie.
De nyere motorer kan have brug for konverteringssæt.

Det vigtigste er at olien er ren og filtreret... at det så stinker af grillbar bag din Landrover er da bare hyggeligt

Læs evt. mere her:
www.frituredyt.dk

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er et emne, der jævnt hen er oppe og vende på DLRK's forum, men det ved du nok i forvejen!!

Med venlig hilsen
ktm

Nej det var jeg ikke klar over,jeg har ikke en LR men tænkte bare om det kunne lade sig gøre. Det handler jo nok også lidt om hvad ombygningen koster og hvor let det er at få fat i rapsolie.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Har gjort et forsøg med en ældre Nissan og en ældre Kadett.
Der blev ikke ændret på noget.

Brændstofpumpen blev utæt på begge biler. Denne utæthed forsvandt igen, da der kom ren dieseloile på igen.

Men motorene kører ok, da drifts temp var nået.. Bortset fra at begge biler svært ved at starte (kold) på ren raps.. Trækkraften gik ned. Forbruget steg en smule. Udstødning lugtede af friture, så gik det såmænd fint.

Der skal vist et ombygningsæt til.. Gummipakninger vist heller ikke li raps. De var blevet bløde..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis