Hvordan får jeg generatoren ud af en peugeot 306 2,0 hdi

Hej.

Jeg har en Peugeot 306 2,0 hdi årgang 2000, som jeg skal havde sat en anden generator i.
Mit problem er at, jeg har fårt generatoren løsnet men kan ikke få den ud.

Skal man afmontere køller eller serverpumpe.
 
På forhånd tak

Karsten

karsten

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har skiftet på mange modeler peugeot men kan ikke huske om jeg har haft noget mere pilet af.
med stel nr. kan jeg finde og sende til dig vejledning så har du lige precis hvad skal man pille af.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

VERSION - B1IG04K1 - Afmontering - montering Generator : DATE © Copyright Automobiles Peugeot Page /

1
Afmontering - montering Generator :
B1IG04K1 Afmontering - montering Generator :
1. Afmontering


Figur : d1ak002d

Figur : d1ak002d

Frakobl batteriet .
Afmonter :
Plastdækslet (1)
Remmen til tilbehør
Løsn - Skub til side : Ekspansionsbeholderen (2) .
Frakobl generatorens elektriske forbindelser .
Skub ledningssnet skinnen delvist til side .
Afmonter : Befàstelserne bag på generatoren .

KØLING
Afmonter : Strammerullen .

Figur : b1bk19hc

Figur : b1bk19hc

Skub til side :
Den stive A/C slange (3) fra dets 3 befàstelsespunkter
A/C kompressoren (4) uden at åbne for kølevàskekredsløbet
VIGTIGT : Pas på ikke at bukke slangerne til kølevàsken (de kan gå i stykker) .

KØLING
Afmonter den lille forbindelsesstang .
Vip motoren bagud .


Figur : d1ak003d

Figur : d1ak003d

Afmonter :
Boltene (5)
Generatoren (6) ( Nedad )

2. Montering


Figur : b1ik038c

Figur : b1ik038c

VIGTIGT : Kontroller at der er afstandsstykker (7) på generatorophànget før generatoren monteres igen .
Monter : Generatoren (6) .
HASTER : Tilspànd befàstelserne til moment ved at begynde med de to befàstelser, der vender ind mod remskiven .
Tilspændingsmoment for bolte (5) : 4.1 m.daN .
Tilspændingsmoment for bolte (8) : 3.4 m.daN .


Figur : b1bk1e0c

Figur : b1bk1e0c

Sàt den lille forbindelsesstang (9) på plads .
Spænd :
Bolten (10) til 4.5 m.daN
Bolten (11) til 5 m.daN


KØLING

Figur : c5hkf4gc

Figur : c5hkf4gc

Kontroller at de to mellemstykker er der (12) .
Monter kompressoren idet den ovenstående montering af ovenstående dele overholdes .
VIGTIGT : Kontramøtrikken (13) fastholder den bageste øverste del af kompressoren .
Spànd først boltene ud mod krumtapremskiven til 4.2 m.daN og dernàst boltene ud mod oliefiltret til 3.9 m.daN .
Genmontér stikket .
Monter : Strammerullen , Tilspændingsmoment: 5 m.daN .
Monter : Remmen til tilbehør .
Fortsæt monteringen i modsat rækkefølge af afmonteringen .
Efter at have tilsluttet batteriet, laves en nulstilling af el-boksene .
hvis du ikke har mulighed så køre forbi mig og vi skifte den(imorgen).

Venlig hilsen
www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Har glemt at sige hvis radio er kodet skal du have den kode klar efter

www.husegracaninauto.com

hej huse Gracanin-auto

Tak for en god beskrivelse.

Jeg har først nu mulighed for at lave bilen. Men er blevet lidt forviret af udtrykket A/C kompressor. Er det jeg kalder severpumpe?

er det muligt at du kan sende fig. tegningerne.

Jeg kan ikke komme ud til dig, da jeg er begyndt at skilde bil af.

vendlig hilsen

Karsten

karsten

Annonce
A/C står for air condition

Servopumpen betegnes som PAS

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis