"Rå" pudset væg inde - hvilken puds og medtode?

Hej alle

Jeg har en murstensvæg (med væv og tapet og gøgl) som jeg vil pudse op (efter at gammel beklædning er væk). Der skal hænge en brændeovn på væggen. Hvilken blanding puds skal jeg bruge hvis den ikke skal efterbehandles (skal blot stå rå)? Og skal det vandskures eller blot pudses med pudsebræt?

Mvh Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten
Tror ikke helt jeg er med på hvad du vil.
Du skriver den skal pudses men spørger så om den skal pudses eller vandskures?
Hænge en brændeovn...?
Yes, væggen er pudset bag tapet/væv. Men der er reperationer i pudsen rundt omkring (inkl. hvid spartel), så det vil ikke være kønt blot at fjerne tapeten. Defor vil jeg trække et nyt lag mørtel på og dernæst pudse den (glem det med vandskuring) så den får en fin, ny overflade. Så er der særlige hensyn til mørtlen, når den blot skal stå rå bagefter?

mvh Morten
Nej, men den er svær at holde hvis den skal stå helt rå.

Men finpuds ville nok være optimalt til dette formål.
Brug fliselim... det er dejligt elastisk og nemt at arbejde med og giver et flot resultat. Og så hæfter det godt. Brug en stor spartel til at trække det på med, og et pudsebræt til at lave finish med. Det skal bare have noget grunder bagefter (det blå tynde fra jem og fix, det tørrer klart op og forhindrer at væggen støver). Rul det på i tyndt lag. Min murer-nabo anbefalede det og jeg har gjort det med flot resultat i mit hus. Jeg har godt nok malet væggene, men de var og flotte inden malingen.

Mvh Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også