Hjælp til multiblokke

Hejsa,

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Jeg har ”overtaget” et lille projekt, som gå ud på at mure en lille brusekabine op.

Gulvet er støbt, og fundamentet til de to små vægge er en kant at leca blokke på 10 cm bredde.

Jeg har tænkt mig og bygge væggen op af multiblokke, da jeg syntes det er lidt nemmere en at forsætte med leca blokke.

1. Kan/må jeg bygge en mur at multiblokke ovenpå en leca blok?

2. Hvis det er ok, skal jeg så bruge lim eller mørtel til at binde multiblokken og leca bokken sammen?

3. Hvor tyk en limfuge skal man lave når man murer med multiblokke?

4. Med hensyn til forbandt, er det så ok bare at forskyde hver anden række, sådan at hver treidje række er ens? Det er en ret lille væg.

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Kan/må jeg bygge en mur at multiblokke ovenpå en leca blok?
Ja. Det kan du da fint gøre. Blot husk at lægge murpap mellem fundamentet og multiblokkene så der ikke suges fugt op i din nye væg.
2. Hvis det er ok, skal jeg så bruge lim eller mørtel til at binde multiblokken og leca bokken sammen?
Jeg ville lægge et lag multipladelim på lecaen, så en stribe murpap og oven på et lag multipladelim og så det første skifte multiplader. En murer vil sikkert have noget at bemærke ang. det underste lag lim.
3. Hvor tyk en limfuge skal man lave når man murer med multiblokke?
Det kommer helt af sig selv. Jeg har prøvet med de der specielle limskeer men det ku jeg ikke hitte ud af så jeg brugte en alm. dråbeformet murerske. Jeg gør så det at jeg blander min lim til en let og luftig konsistens - ligesom flødeskum - og lægger en stribe så tyk som en medister på muren og dernæst sætter den næste blok oven på. Husk at gøre blokkene GODT våde og kom kun lim på til en pladead gangen. Ellers kan limen godt tørre hurtigere ind end du kan nå at sætte pladerne op. Nå, men så maser du ellers bare pladen helt ned på muren så limen vælter ud på begge sider. Det overskydende lim kan du godt bruge igen, og så kommer fugens tykkelse helt af sig selv. Husk at komme lim på endene af pladerne også.
4. Med hensyn til forbandt, er det så ok bare at forskyde hver anden række, sådan at hver treidje række er ens?
Det lyder fint for mig. Jeg plejer at sætte dem i halvforbandt. God arbejrslyst, Morten.

 Me like hockey!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis