Anvendelser for laser afstandsmåler

Jeg ville blot høre andres erfaring med sådanne en fin dingenot.
Jeg bruger den til flere ting.
til at måle længden på et tag når jeg skal op så jeg hverken tager for få eller for mange plader med op at gå på.
til at måle højden/længden på en antenne mast.
til at måle højden en antenne er placeret i.

Jacob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det lige var en lazer eller  ? Jeg havde besøg af en tømre der skulle levere nye vinduer i en lejlighed jeg havde på et tidspunkt, istedet for tommestok satte han bare sådan en dims i hjørnet af vinduet, trykkede på en knap og havde samtlige mål på et sekundt. Jeg "faldt på halen" det var godt nok det smarteste jeg nogen sinde havde set til at måle med. Og så passede vinduerne i øvrigt perfekt da de kom.

V.h.  Håndværkeren
Hej Jacob.

Tommestok eller målebånd er ok til dine måleopgaver men, en lasermåler kræver en flade der kan reflektere strålen. Jo længere væk, jo større flade.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 29 okt 2009 20:52
Hej Jacob.

Tommestok eller målebånd er ok til dine måleopgaver men, en lasermåler kræver en flade der kan reflektere strålen. Jo længere væk, jo større flade.

Nej det er de faktisk ikke. det ville jo kræve at man fysisk klatrede op og målte.
Jeg har aldrig haft problemer med at jeg ikke kunne få en måling ude i felten. men jeg har dog lavet nogle forsøg på matte sorte materialer hvor den ikke ville.

Jacob
du kan bruge hvide plade. de matsorte de opsuger laserstrålen.!
Jeps. sort absorbere energi. men når man er inden for 30m så skal meget gå galt før det alligevel ikke virker i praksis.

Jacob
Annonce
hvist lasermåler ikke kan gøre joppet.!
er der en batteridrevet "motormålebånd" fra black & decker.
om den kan bruges til denne opgave.?!?
Jeg bruger af og til en afstandsmåler til at opmåle rum. Men det er sjældent. Jeg regner i hele træskolængder...

Men jeg kan sagtens se det fra Jacobs side. Hvis han slipper for at tage mastesko på og kravle op til en antenne, men blot kan stå nede på jorden og tage et mål er det sq da nemt.

Jeg kender en tømrer der ofte bruger den til opmåling, vedr. tilbud osv. Men når han skal save brædder, lister og lign. bruger han den der teleskop-bandit der kan blive 5 meter lang.
Den fylder ingenting og kan blot lægges på det brædt der skal saves.

Jeg stod for ca. 5 år siden og rodede med noget el i en stor hal. Der skulle monteres en kran som skulle ligge på dragere (eller hvad det hedder) i hele hallens længde. Da de kære smede skulle have lagt dragerne op, nægtede den ene at anerkende det mål som laserafstandsmåleren kom med. Han var vant til at bruge et målbånd, og det skulle også til her!!
At han så fik et større tal end afstandsmåleren vil jeg umidelbart tilskrive bredden af hallen... Den var 12 m bred og målebåndet hang i en fin bue :-D

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis