Propel

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal lægge denne tråd. Men da det jo er noget fra en båd kunne det være her. I forbindelse med ilægning af ny motor trængte den også til en ny skrue. Denne er lavet af messing. Jeg har så planer om at gøre den pæn og hænge den op på væggen på et bræt af en art. Hvordan ville I behandle sådan en fætter, altså skruen? Lægge den i noget bad? Slibe på den med sandpapir? Kom med nogle forslag. Meningen er bare den skal pynte inde på værelset.

MVH.

Musikanten..

Musikanten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yep

Hvordan ser den ud nu?
Er den begroet og beskit eller er den bare grøn og hvor stor er den?

hvis den er beskdit eller begroet ka du ligge den i en gryde med kogende vand tilsat "Rigeligt" citron cyre tag den op inden den blir for rød!!!
Derefter pudses efter med autosol crom-glans

Hvis den er beskidt el begroet kan du også vælge at skrabe den af, vådslibe den (korn start fra 200 op til 1000) og derefter slipe den med stål uld og derefter pudse med autosol crom glans. men hvorfor vælge det hvis den ka være i en gryde ;-)

Hvis den bare er grøn så puds den med  autosol crom-glans (det eneste pudse middel der virker ordenligt) du ka evt sætte en pudse rundel på din skruge/boremaskine

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg regner med at starte med en boremaskine med en stålbørste på. Men for at få messingfarven frem skal der skrappere midler til.

Musikanten

uh... pas på med stål børsten den ridser meget?
Hvis den er begroet så prøv bare at skrabe det værste af med en spartel og så smid den i cironsyre badet som beskrevet i mit første svar det er super efiktivt og skånsomt. hvis der kommer for dybe ridser i messingen er det ikke til at få den pæn igen. ;-)

Mvh. Anders -

Mange tak. Det vil jeg så prøve. Er det noget du har prøvet før? Og hvor lang tid tror du ca den skal ligger der? Jeg har ikke noget citronsyre hjemme pt. Så der går nok lige noget tid inden jeg får det gjort.

Mvh. Musikanten

Musikanten

Ja det har jeg tit gjort. Alt afhængig af hvor beskidt den er så tager det vel et sted mellem 5 min og en time. men som sagt jo længere tid den ligger der desto mere rød blir den. når du pudser efter til sidst sku den gerne få sin messing farve tilbage men lad den ikke ligge længere end højest nødvændig.

Mvh. Anders -

Annonce
Jamen så siger jeg da tak for tippet (: Jeg lægger måske før og efter billeder herind. Men først skal der lige skaffes noget citronsyre.

Musikanten

Super er spændt på at se resultatet

Mvh. Anders -

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også