fodpanel m. kabelskjuler

Jeg skal have sat fodpaneler op i ny stue og vil gerne have fodpanel m. kabelskjulere. Jeg har set flg på nettet til en tilsyneladende god pris: http://www.vaerebro.dk/xl_vareinfo.asp?AfdId=2&GroupId=48&VareGroupId=4880&VareId=7907611&page=1

Er der nogen der evt. kender dette produkt og kan anbefale det?

Nu skal jeg bruge 32 meter ialt til stuen. Er det ikke bedst at jeg vælger samme type liste over det hele, eller skal jeg kun kabelskjul-panelerne der, hvor jeg får brug for dem?

Hvad gør man der hvor ledninger f.eks. skal føres op til en lampe? Klipper man så et lille hak i panelet, så ledningen kan komme ud eller hvad?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Systemet er skam ganske fornuftigt - har selv brugt det på et enkelt værelse. Men tag du hellere i den nærmeste Bygma og køb dem til normalprisen - 89,95 pr. lgd.

Kender ikke disse paneler, men har selv visse steder i huset, monteret "kabelbakker" i gulvhøjde. Jeg borede huller, der hvor ledninger skulle op ad væggen.

Hullerne borede jeg helt inde ved væggen og så monterede jeg små "kabelbakker" op ad væggen og førte ledningen inde i dem.
Det ser pænt ud, når man nu ikke har et hus der fra starten er forberedt til indmurede kabler til lamper osv. 

Husk at skrue "kabelbakkerne" fast, det der klister halløj der er på fra starten, holder ikke i længden. Det havde jeg prøvet i et tidligere hus. Efter ½-1 år begyndte de at løsne sig, så denne gang er de alle skruet ind i væggen... så bliver de på deres pladser 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej,
Prøv også at se www.kbhlistefabrik.dk. Det er vist lidt billigere, og du har meget at vælge imellem. Tidligere kunne man også købe hos Dreiager, men jeg kan ikke finde deres hjemmeside. De ligger begge i Kbh, så du har ikke så langt.
Hej. Tak for linket. Kender det godt, men de har ikke plastik-fodpaneler og i den type jeg ønsker.

 

et år gammel - ved det ;-)

Jeg har lige købt 7 stk = 21,7 m primo fodpanel og 2 pakker tilbehør ( clips,hjørner,ligesamlinger ) - der er rigeligt i sådan en kasse til 10 m.

Købt ved jemogfix til en pris af 7 x 79,95 + 2 x 89,95 = 749,55 - det er ikke så galt til en stue på 35 m2.

Det kan også købes ved Bauhaus og de fleste btggemarkeder - men det er ca. 10 % dyrere.

Nu skal jeg bare have dem sat op når jeg har lagt mit trægulv ( nok det største arbejde )

Jeg påtænker at lægge det ovenpå gulvtæppet - der er plads til det - er der noget i vejen for det ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
@Eisoe: Dit indlæg skulle nok ligge i "Lav hus"

Men egentligt er der ikke noget i vejen med at lægge dit trægulv oven på gulvtæppet. Så har du lyddæmpning og formentligt de fleste små ujævnheder dækket.

MEN. -der skal lægges en dampspærre under dit trægulv, hvis du har betongulv under. Ellers kan det godt gå hen og blive noget skidt.
Jeg ved ikke om der er love for det. Men jeg vil næsten love dig et korrekt svar, hvis du opretter en tråd under "Lav hus" :-D


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
@Næstformanden.

Ja-ja - er helt ny - har lige oprettet en profil - og ved godt at jeg blandede to emner sammen ;-)

Havde bare kigget i denne tråd da jeg søgte oplysninger om fodpaneler med ledningsskjul - og svarede så på denne gamle tråd.

prøver igen ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis