Kopi på kopi.

Min computer driller mig
Når jeg lægger billeder ind fra mit kamara eller andre steder fra, lave computeren kopier hvergang jeg har flyttet på billederne over i en anden mappe, eller når jeg brænder dem over på en cd / dvd.
Hvad skal jeg gøre for at stoppe det pjank da det tager unødvendig plads.

V.h.  Håndværkeren
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kender jeg også alt for meget til.
Jeg mener at have fundet årsagen i at jeg som gammel mand undertiden kan ryste en smule på hånden idet jeg markerer billederne som skal flyttes eller på anden måde behandles, hvorefter jeg har en stribe kopier af kopier af kopier.
Hvis jeg er meget omhyggelig med mine bevægelser, plejer det ikke at ske, men jeg kender ikke den dybere forklaring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Barnerumpe! 1946

Med venlig hilsen
ktm

 

Sådan helt generelt laver Windows altid kopier, når man flytter fra ét drev til et andet, som herunder, hvor jeg trækker en mappe fra C: til F:

I XP kan man se det på det lille + der kommer ved mappen eller ikonet. Skal jeg flytte mellem to forskellige drev, plejer jeg at bruge klip (ctrl x) og sæt ind (ctrl v).

Ved en flytning til anden mappe på samme drev sker der i øvrigt ingen fysisk flytning af filen, den får bare en anden adresse i filtabellen. Derfor kan enorme mængder data 'flyttes' på et splitsekund. Bare lige en sidebemærkning fra en nørd og drengerøv årgang 1967

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Når du brænder dine billeder over på en cd/dvd, vil det helt automatisk være en kopi - sådan er det bare. Hvis du vil flytte dem til en cd/dvd, skal du efterfølgende slette dem fra biblioteket.

Hvis du bruger Windows' Photo Gallery til at overføre billeder/flytte billeder fra kamera/bibliotek, vil jeg opfordre dig til at opgradere til Windows Live Photo Gallery, idet den gamle version kun kan overføre alle billeder på én gang. Dvs. at når du overfører billeder fra dit kamera, og du ikke har slette de gamle billeder, vil alle (nye som gamle) blive overført. Hvis du samtidig bruger programmet til at flytte billeder fra bibliotek, vil alle billeder fra biblioteket blive kopieret.
Med det nye Live-program kan du udvælge de enkelte billeder og vælge at flytte dem.

Hvis ikke det er problemet, må du vende tilbage.

Mvh.
Kim

Når jeg henter mine billeder fra kamaraet om de er overført, sletter jeg samtlige billeder i kamaraet. Når jeg brænder billederne videre over på en cd, laves der som du skriver en kopi, men den sletter jeg også. Problemet ligger i at når jeg har slettet billeder fra den mappe de har ligget i(sletter hele mappen, så kan jeg efterfølgende finde billederne på en anden mappe. i arkivet for billeder.
Skrevet af Håndværkeren på 31 okt 2009 16:04
...så kan jeg efterfølgende finde billederne på en anden mappe. i arkivet for billeder.

Den bliver du nødt til at forklare lidt bedre, for jeg er ikke med. "Finde billederne på en anden mappe" - hvordan? Automatisk? Er det et mønster i måden Windows gør det? "I arkivet for billeder" - hvilket arkiv?

Jeg bruger højst sandsynligvis ikke samme program som dig til at organisere billeder, så det kan godt være, at det giver logik for andre personer, der bruger samme program...eller også er jeg blot tabt bag en vogn.

Mvh.
Kim

Mit indstalerede drev er delt op i to, et C og et D drev. C bruger jeg til programmer og styresystem. D bruger jeg kun til billeder musik o.l. når jeg så fra D har brændt en cd skive med billeder og derefter slettet dem på D. kan jeg efterfølgende finde dem som kopier på C drevet. og det var det jeg ville undgå. Jeg har brænde programmer på C drevet.
Det jeg eftersøgte var en måde at ændre måden i programmet så det stopper med at lave kopier.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis