Kopi på kopi.

Min computer driller mig
Når jeg lægger billeder ind fra mit kamara eller andre steder fra, lave computeren kopier hvergang jeg har flyttet på billederne over i en anden mappe, eller når jeg brænder dem over på en cd / dvd.
Hvad skal jeg gøre for at stoppe det pjank da det tager unødvendig plads.

V.h.  Håndværkeren
Min computer driller mig Når jeg lægger billeder... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke ekspert i partitionering af harddisk, så om problemet kan ligge deri, bliver jeg nødt til at være dig svar skyldig. Jeg bruger en server til backup og lagring, og jeg har altid blot bevaret harddisken som den var. Måske andre kan hjælpe dig videre.

Men jeg ved da, at de personer jeg kender, som vælger at dele harddisken op, bruger Acronis True Image. Det er de glade for, og det skulle være logisk opbygget.

Beklager!

Mvh.
Kim

Det kunne være dit brænderprogram, der opretter en kopi for at have hurtig tilgang til filerne under brændingen og mulighed for senere at lave en ekstra CD.

Hvad hedder den mappe, hvori du finder disse kopier.

For øvrigt håber jeg ikke, at det er vigtige billeder du gemmer på den måde. For det første kunne brændingen gå galt, så visse billeder er defekte og for det andet er levetiden for en CD, der er hjemmebrændt, højst omkring 10 år, men kan være langt lavere afhængigt af hvordan CD'en opbevares.
marker i stifinder
højreklik vælg klip eller kopier -med klip er de væk når du har valgt indsæt et andet sted

- og hent så det geniale og gratis program her
http://www.digitalvolcano.co.uk/content/duplicate-cleaner

det finder dubletter selvom filerne hedder noget andet og ligger fx på en anden disk eller i en andet bibliotek..

Tak for alle de gode råd, jeg vil efterhånden få dem afprøvet. Det er nu DVD skiver jeg gemmer mine billeder på, af den simple grund at der kan være rigtigt mange.
lige en ting mere..
hvis du vil være på den sikre side (dvd skiver holder jo ikke evigt og kan blive stjålet...)
på ovi.com kan man - også uden at have en nokia mobil - opbevare en ubegrænset mængde fotos - ganske gratis..
Skrevet af gdssjov på 09 nov 2009 07:19
lige en ting mere..
hvis du vil være på den sikre side (dvd skiver holder jo ikke evigt og kan blive stjålet...)
på ovi.com kan man - også uden at have en nokia mobil - opbevare en ubegrænset mængde fotos - ganske gratis..

Stjålet hmm, jeg vil tror at skulle nogen få den ide at gå ind her medens jeg ikke er hjemme, så sidder de nok og venter på mig når jeg kommer hjem. Det vil min hund sørge for. Med hensyn til DVD skivens holdbarhed, kan jeg jo lave nye kopier på DVD eller hvis der kommer et endnu bedre medie på markedet til den tid 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis