byg en jolle

hej derude.
min kone og jeg er de stolte ejere af en Grinde. til den hører der en ikke så flaterende gummibåd. jeg ville gerne bygge en jolle (2,40 x 1,10)og har tænkt på at kopiere formen fra Grinden (som en lille detalje) og havde tænkt på at lave en træ/glasfiber løsning. jeg ville bygge skroget op i træ, over en gennemgående køl, fra stævn til agter og så lave spanter med en halv meters mellemrum. jeg ville lægger en stringer i vandlinjen og sætte en kraftig lønning på. så har jeg tænkt mig at beklæde med en lag finer og 2 lag glasfiber. mit spørgsmål er så til de ærede læsere.. lyder det helt tosset?? er det overkill eller for lallet en konstruktion. jeg sidder og fitlet med at lave tegningerne selv ( med billeder, konstruktions tegninger af Grinden, lineal, blyant, viskelæder og stærk kaffe) og ville høre om der var nogen derude der evt. har nogle tegninger liggende fra en træbåd som jeg kunne skele til???
mvh smeden73

 Murphys lov.
  • Hvis der er fire måder, hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jov hvis jollen skal bruges som isbryder er din beskrivning rimelig god, nu er Grinden jo en spidsgatter, så hvis der skal være mere en én person i den så er du nok nødt til at ændre målene en kende.
Nu sidder jeg så og ærgre mig over at jeg ikke kan huske linket til den amerikanske side hvor der bygges små spidsgattere og andre joller kun af krysfiner kobbertråd og glasfiber, men nu lægger jeg en privat meddelelse til dig, og så kan jeg via den mm. sende dig en skitse over hvordan du skal bære dig ad.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis