kan man få en puch maxi til at accerelere hurtigere lovligt ?

ja, som overskriften siger. min puch maxi er lidt sløv i accelerationen, kan man få den til at accellere hurtigere lovligt ?
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af prebzz6 på 27 okt 2009 20:44
ja, som overskriften siger. min puch maxi er lidt sløv i accelerationen, kan man få den til at accellere hurtigere lovligt ?
ORK JA !
Du kan bare gøre som vi gjorde med de gamle Skodaer, dem fik vi op på 100 Kmt. på under 2 sekunder  det kan ikke engang en Ferai klare i dag.
Skub Maxien ud over møns Klint så skal du se hvor den kan akselerere

det kræver lidt tændings justering og rensning af potten og kaburator og ikke mindst luftfilter og lidt strammere fjeder i koblingen.!(racarkobling)
der hvor motoren trækker mest
og en tand mindre på fortanhjul.!!! (et forsøg med fortandhjul).?
13 tands til 12tands.!
Jaja, Håndværker... Den der blev en gang sagt under et drikkemøde på pudsestuen, mens jeg var soldat.
Det var om en gejlet vogn som en af fyrene havde. Og han var meget stolt af den.
Alle grinede, pånær én! Han sad lige og kikkede lidt tænkende rundt. Hvorefter han udbrød "Det kan ikkelade sig gøre!"
Vi gloede på ham som om han ikke var normal. Men han forklarede via en række matematiske formler, at der ikke var mulighed for at nå op på 100 km/t under de forhold der herskede....

Vi andre var jo fulde, så vi gav ham bare ret og drak videre. Jeg bliver også klog af at drikke. Men at han lige kunne remse alt det lir af sig, gjorde mig lidt utryg.
Han viste sig så senere at være halvvejs professor i den matematiske verden... ;-)

Men for at vende tilbage til spørgsmålet. Så prøv med at rense hele maskinen. Der sidder garanteret så meget skidt rundt omkring i de forskellige dele, at den ikke kan trække.
Jeg prøvede selv på min gamle maxi. Det er fantastisk hvad en ren motor kan præstere.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af j håndstad på 27 okt 2009 23:09
Sæt et større tandhjul bagpå  eller et mindre foran.
Håndværker. Hvordan fik i dem så op igen ?
Det havde vi ti små sorte drenge til
Sættes der tandhjul på som du skriver vil den komme til at kører langsommere, et mindre foran vil give motoren flere omd. for at drive baghjulet en omgang, det samme vil ske hvis du kun sætter et større bagtandhjul på.
Eksempelvis har jeg måttet skifte mit foreste tandhjul fra et 22 tands til et 18 tands for at den kan trække sidevognen på min MZ. Det betyder så at topfarten nu er på 100 Kmt. hvor den før omskiftningen, altså som solo kunne komme op på 130 Kmt.
Før ændringen løb motoren 4200 omdr. ved 80 Kmt. nu er omdr. oppe på 5600 for at kører med 80 Kmt.
Næh det eneste rigtige er at rense kabonaden skifte luftfilter og få stillet tændningen, et nyt tændrør og tændkabel vil i den forbindelse være et must.
Og så er det rigtigt at en kompakt genstand på 1 kg. der falder frit, øges hastigheden med 9 x 9 m. pr. sekundt

Annonce
Hej.

Lidt flere HELT lovlige fif.

Ok og velsmurt kæde der løber på ikke slidte tandhjul.
Hjullejer er i orden og velsmurte.
Korrekt lufttryk i dækkene.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den med tandhjulene er ikke lovlig, altså at ændre til flere tænder på forreste.

Så kører den hurtigere og accelererer iøvrigt ringere... som beskrevet af Håndværkeren.

Et fif, som jeg brugte i "ungdomsknallerttiden", var at brænde potten af med et skvæt benzin, og så banke slaggerne ud.
Det gav mere gennemtræk... den kunne så lettere komme af med luften.

Men det var jo ikke nok, så jeg borede lige nogle huller ekstra huller op i afgangsrøret, naturligvis inde i selve potten... det kunne den rigtig godt lide. Hullerne var 10mm og der var 4 stk af dem.

Mine knallerter var:
- SCO (modificeret i Motorlære til "speedway" cykel)
- NSU Quickly
- Kreidler Florett RS
- PUCH MS 50
- PUCH VZ 50

Det var PUCH´ erne der blev "luftet" i potten.
Lovligt... tja det ved jeg ikke, er blevet stoppet af Politiet engang og det gav ingen problemer.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej JBR.  Tag nu dine solbriller af og læs det en gang til, der står MINDRE foran men om det er lovligt ved jeg ikke den kører ikke stærkere men kommer hurtigere op i fart.

Mine kommentarer skal ses i forhold til det at skifte tandhjul generelt.
Jeg er helt med på det som du, h2h og Håndværkeren skriver.

Tror ikke det er ulovligt, men ville bare gøre opmærksom på, at det at gøre det modsat er ulovligt. Det fik jeg ordensmagtens ord for i 1978, tror jeg det var...

Næste gang skal jeg nok udtrykke mig på en mere forståelig måde... men hvorfor gøre ting nemme, hvis man med et minimum af arbejde kan gøre det svært


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hold da op det var mange svar på en dag , fremragende hjemmeside denne her.
Er i sikre på det ikke er lovligt at sætte et større tandhjul bagpå ?
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis