RADON???

Jeg bor på Lolland, - det siges at vi på Lolland er mere udsat for opsivende, kræftfremkaldende radon end resten af landet. Samtidig, så bor vi i et såkaldt "roe" hus. Altså en billig byggeløsning. 40 cm krybekælder over et ikke eksisterende klaplag. træ(spånplade) gulv over 100 mm isolering med vindpap(glemte dampsåærer). Hvordan får jeg sikret bedst muligt mod Radon? Hvis dit svar kræver en større ombygning, hvordan er så den næstbedste løsning?

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, - FOREKOMSTEN af Radon i hjemmene skal ned :-)

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Jeg blev lidt nysgerrig med hvor meget radon der er hvor jeg bor, så jeg fandt dette kort.

Bare hvis der er andre der får samme tanke


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Få foretaget en måling inden du vælter hele huset. Det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt at foretage noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis