Indbrudssikring af håndtag på vinduer og døre

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at sikre mig lidt bedre mod indbrud, og første skridt er vinduer og døre.
Mange af de muligheder jeg har set er temmelig store og klodsede, men her for nylig så jeg at Ruko har en model, hvor man indtaster en kode. Jeg er ikke meget for det med koden, men designet er meget diskret, men findes der ikke noget der ligner, blot med en mekanisk låseanordning i stedet for en kode.

Jeg synes jeg for længe siden jeg så et greb med en lille mekanisk låsning - altså en knap der skal trykkes ind før det kan drejes.
Er der nogen der ved hvad det hedder hvis det da ikke kun findes i min fantasi?

Med venlig hilsen

Lasse

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem her måske? http://www.carl-ras.dk/soegning/produktsoegning/?words=Grebsspærre&submit=Søg
Hej,

Dine spørgsmål kan ikke besvares enkelt og simpelt men kræver yderligere oplysninger om hvordan din bolig er indrettet.
Sikkerhed/sikring af boligen er normalt et større arbejde som kræver indsigt i hvilke muligheder og specielt viden om de enkelte produkters anvendelse.

Mekanisk sikring bør altid gå forud for elektronisk overvågning.

Allerede nu er du på afveje med dit eget forslag til sikring af en dør, "med tap", den hjælper intet hvis man først er indenfor - vel?

PM.

Hej Javis.

Det var netop en sådan jeg mente- - tak for det.

jgk: Det jeg i første omgang prøver at beskytte mig imod er listetyve der trænger ind i huset mens jeg og min familie sover.
To grunde til jeg ikke vil gøre det svært at komme ud.
1) Er en bandit først kommet ind mens vi sover, vil jeg meget gerne have han kan komme hurtigt ud igen, så er risikoen for at det går rigtig galt hvis man opdager ham mindre.
2) Hvis huset brænder og man skal ud hurtigt er det noget skidt at man skal bruge kode eller lås.

Tak for svarene.

Med venlig hilsen

Lasse
Skrevet af essalj på 26 okt 2009 20:18
Hej Javis.

Det var netop en sådan jeg mente- - tak for det.

jgk: Det jeg i første omgang prøver at beskytte mig imod er listetyve der trænger ind i huset mens jeg og min familie sover.
To grunde til jeg ikke vil gøre det svært at komme ud.
1) Er en bandit først kommet ind mens vi sover, vil jeg meget gerne have han kan komme hurtigt ud igen, så er risikoen for at det går rigtig galt hvis man opdager ham mindre.
2) Hvis huset brænder og man skal ud hurtigt er det noget skidt at man skal bruge kode eller lås.

Tak for svarene.

Med venlig hilsen

Lasse
Hej Lasse,

Jeg kan godt forstå dine argumenter nr. 1 & 2, men hvad forventer du denne tap skal kunne gøre?

I dit tilfælde må det være mere sikkert for dig med røgalarmer og slukningsudstyr og en trådført alarm på vinduer og døre så du kan "stoppe listetyven" udenfor.

Kombiner dette med autm. lystænding såvel udenfor som indenfor.

Det du er igang med vil kun give dig en falsk sikkerhed.



Skrevet af bredum på 26 okt 2009 23:41
jeg bruger 2 stk. dobbermann politi trænet og klar til at angribe ved indbrud
En udmærket sikkerhed, men det kan blive en dyr fornøjelse for dig.



Skrevet af bredum på 26 okt 2009 23:41
jeg bruger 2 stk. dobbermann politi trænet og klar til at angribe ved indbrud


Det virker!!

Jeg boede engang med min virksomhed i nærheden af en anstalt for "stakkels" typer og havde uafladeligt og hele tiden indbrud i en uendelighed.
Politiets råd, uden for referat og i al fortrolighed, var at anskaffe en barsk hund.
Det blev så 2 dobermann.
Rygtet om disse herlige køtere bredte sig med lynets hast, og min søn blev flere gange passet op af underlige typer, der ivrigt spurgte ham, om det var rigtigt at vi havde anskaffet hund!!
Indbruddene stoppede op. Der må dog have været en, der ikke var bekendt med installationen, fordi en søndag eftermiddag, hvor jeg sad og "hyggede" med regnskab og anden munterhed, hørte jeg lige pludselig en rude blive slået ind på bagsiden af ejendommen.
Bevæbnet med en 15" svensknøgle styrtede jeg til, opildnet af hundenes ivrige glammen og så lige en ungersvend på vej ud af gården i noget der lignede vild flugt. 
Derefter havde jeg hænderne fulde med at flå hundene væk fra glasskårene, der var fuldstændig optændte af lyst til en eftersætning

Jeg ved dog også, at jeg ville have været sat i tugt- rasp- og forbedringshus i resten af mit liv, hvis hundene havde påført den indtrængende "stakkel" nogen skade.
At jeg så ville have smilet bredt hver dag i spjældet, ved tanken om at hundene havde bidt røven af en sådan idiot, ville nok have forsødet min tilværelse.

Jeg har lige for nylig overnattet hos andre en nat, hvor man havde låse på dørene, som skulle låses op med nøgle inde fra. Jeg havde ikke nøgle og var derfor regulært set låst inde, indtil dørene igen blev låst op. En sær og noget utiltalende situation, som jeg under ingen omstændigheder vil indføre i min bolig. Er en tyv kommet ind, foretrækker jeg at denne kommer ud igen selv med mit nye televisionsapparat til 3000 kr., frem for at jeg får brændt røven af ved ildøs, og ikke lige, som sædvanligt, kan finde mine nøgler eller huske en kode.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 27 okt 2009 07:17


Det virker!!

Jeg boede engang med min virksomhed i nærheden af en anstalt for "stakkels" typer og havde uafladeligt og hele tiden indbrud i en uendelighed.
Politiets råd, uden for referat og i al fortrolighed, var at anskaffe en barsk hund.
Det blev så 2 dobermann.
Rygtet om disse herlige køtere bredte sig med lynets hast, og min søn blev flere gange passet op af underlige typer, der ivrigt spurgte ham, om det var rigtigt at vi havde anskaffet hund!!
Indbruddene stoppede op. Der må dog have været en, der ikke var bekendt med installationen, fordi en søndag eftermiddag, hvor jeg sad og "hyggede" med regnskab og anden munterhed, hørte jeg lige pludselig en rude blive slået ind på bagsiden af ejendommen.
Bevæbnet med en 15" svensknøgle styrtede jeg til, opildnet af hundenes ivrige glammen og så lige en ungersvend på vej ud af gården i noget der lignede vild flugt. 
Derefter havde jeg hænderne fulde med at flå hundene væk fra glasskårene, der var fuldstændig optændte af lyst til en eftersætning

Jeg ved dog også, at jeg ville have været sat i tugt- rasp- og forbedringshus i resten af mit liv, hvis hundene havde påført den indtrængende "stakkel" nogen skade.
At jeg så ville have smilet bredt hver dag i spjældet, ved tanken om at hundene havde bidt røven af en sådan idiot, ville nok have forsødet min tilværelse.

Jeg har lige for nylig overnattet hos andre en nat, hvor man havde låse på dørene, som skulle låses op med nøgle inde fra. Jeg havde ikke nøgle og var derfor regulært set låst inde, indtil dørene igen blev låst op. En sær og noget utiltalende situation, som jeg under ingen omstændigheder vil indføre i min bolig. Er en tyv kommet ind, foretrækker jeg at denne kommer ud igen selv med mit nye televisionsapparat til 3000 kr., frem for at jeg får brændt røven af ved ildøs, og ikke lige, som sædvanligt, kan finde mine nøgler eller huske en kode.
Selvfølgelig virker det, hvem ville gå ind til sådanne nogle "venlige vovser" - men det ændrer dog ikke det forhold at indbrudstyven kan anmelde dig for vold/skambidning (men det ved du jo, og ja han dømmes sikkert for indbrud mv, om det er retfærdigt-tjaa!?)

Om du kan lide den løsning med aflåste døre er en smagssag, men det virker...

Umiddelbart vil jeg sige at dine værter vist har glemt at give dig en nøgle, og det er dumt af dem.

Mange tyve brugerenten at smadre ruden eller pille glasset ud af vinduet, hvorfor div.beslag m.m. ikke har den store virkning. Men mener du at vinduet vil blive brækket op så kan en alm. skudrigle løse problemet i de fleste tilfælde.

Til hoveddøren kan jeg anbefale at man på hver side af låseblikket monterer nogle skruer der går hele vejen gennem karmen, hvis man vil forhindre at døren bliver sparket op (alm forekommende metode).

Hilsen
Allan
PS. jeg har tænkt lidt mere over dit problem. Hvis du vurderer at en evt. tyv vil afliste ruden og pille den ud, vil dette kunne forhindres hvis du indvendigt på de lodrette siden af ruden lægger en siliconefuge.

Grunden til at tyve ofte aflister ruden er at dette kan gøres uden støj.

Hilsen
Allan
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også