Indbrudssikring af håndtag på vinduer og døre

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at sikre mig lidt bedre mod indbrud, og første skridt er vinduer og døre.
Mange af de muligheder jeg har set er temmelig store og klodsede, men her for nylig så jeg at Ruko har en model, hvor man indtaster en kode. Jeg er ikke meget for det med koden, men designet er meget diskret, men findes der ikke noget der ligner, blot med en mekanisk låseanordning i stedet for en kode.

Jeg synes jeg for længe siden jeg så et greb med en lille mekanisk låsning - altså en knap der skal trykkes ind før det kan drejes.
Er der nogen der ved hvad det hedder hvis det da ikke kun findes i min fantasi?

Med venlig hilsen

Lasse

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at sikre mig lidt... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jgk

Jeg synes netop at jeg leverer en teknisk argumentation for hvorfor at en skrueløsning er at foretrække. En argumentation som jeg ikke i dit eller andres indlæg ser imødegået.

Det er muligt at en dørfabrikant vil vælge en dyvelløsning, men formentlig for at opnå et optimalt visuelt udtryk, mere en en optimal teknisk løsning. Idet operationen her kan udføres med prof. værktøj og førend døren bliver malet og lakeret. For LDS'eren vil en skrueløsning væren den mest håndterbar, teknisk som visuelt og ikke mindst økonomisk.

Igen vil jeg refere til mit eget fuldskalaforsøg i mere end 300 boliger hvor skrueløsningen blive etableret for ca. 14 år siden og hvor indbrudsfrekvensen førhen lå på mellem 3 til 5 indbrug om året, hvor døren blev sparket ind. Er der ikke siden med held blevet udført indbrud ved at sparke døren op.

Når det så er sagt har jeg tillid til forummets bruger selv er istand til at skille skæg fra snot i dette spørgsmål, og vil derfor afholde mig fra yderlig argumentation denne sag, med mindre at andre brugere skulle fremkomme med nye og spændende vinkler.

Hilsen
Allan
Skrevet af Allan Fischer på 03 nov 2009 17:24
Hej jgk

Jeg synes netop at jeg leverer en teknisk argumentation for hvorfor at en skrueløsning er at foretrække. En argumentation som jeg ikke i dit eller andres indlæg ser imødegået.

Det er muligt at en dørfabrikant vil vælge en dyvelløsning, men formentlig for at opnå et optimalt visuelt udtryk, mere en en optimal teknisk løsning. Idet operationen her kan udføres med prof. værktøj og førend døren bliver malet og lakeret. For LDS'eren vil en skrueløsning væren den mest håndterbar, teknisk som visuelt og ikke mindst økonomisk.

Igen vil jeg refere til mit eget fuldskalaforsøg i mere end 300 boliger hvor skrueløsningen blive etableret for ca. 14 år siden og hvor indbrudsfrekvensen førhen lå på mellem 3 til 5 indbrug om året, hvor døren blev sparket ind. Er der ikke siden med held blevet udført indbrud ved at sparke døren op.

Når det så er sagt har jeg tillid til forummets bruger selv er istand til at skille skæg fra snot i dette spørgsmål, og vil derfor afholde mig fra yderlig argumentation denne sag, med mindre at andre brugere skulle fremkomme med nye og spændende vinkler.

Hilsen
Allan

Hej Allan,

Det er tydeligt at du ikke forstår hvem der står bag mine oplysninger, læs dog både hvem og hvordan man rigtigt skal gøre det.

Uanset hvor mange og der er monteret på denne måde eller hvorledes er det en kendsgerning at dem der forsikrer os også er dem der har den bedste viden, og i dette tilfælde er dine 300 uden betydning. Om der er kommet flere eller mindre indbrud kan også være af andre årsager.

Som sagt tidligere er din løsning bedre end ingenting - men gør den alligevel ikke til den rigtige - vel?

Måske lige din sidste bemærkning tjener ikke din fremstilling, Forsikringsbranchen er vist nok dem der har den bedste løsning på dette problem..


Ps 1 rundstok, tøjklemme og lidt lim er jo alt hvad der skal bruges - så økonomisk er det ikke en dyr løsning - vel?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også