hvad leder bedst varmen

Til modelbils race har jeg brug for at lede varmen væk fra elmotoren, jeg vil derfor gerne vide hvad der er bedst til at lede varmen væk.

Jeg så også nogle tyskere sidst vi kørte dernede der havde noget flydende stads de blandede sammen som hærdede op og hjalp til at lede motorvarmen over i chassiset

Keld, Racefun, Albertslund
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aluminium er det stof der i forhold til vægten (og prisen) leder varme bedst.

Jeg tror tyskernes "stads" er varmepasta, som man også bruger mellem CPU og køler i PC'en. Det sikre fuld kontakt over hele varmefladen, så varmen bliver ledt bort. Forestil dig du stiller en varm gryde på en ru skifferplade. Der er ikke ret meget kontakt mellem grydens bund og skifferen. Hvis du hælder lidt vand på skifferpladen og sætter gryden oveni har du en meget bedre varmeledning. Det er fidusen i varmepasta.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak det var ikke varme pasta som jeg kender det, jeg bruger allerede varmepasta under motoren.

Det de brugte var et 2 komponent der hærdede op og nærmest lignede at de havde loddet motoren fast, altså en sølvagtig metal substans, det brugte de fordi motoren i dette chassis ikke lå på bunden men i et hul der var skåret ud i bunden for at få vægten længere ned.

motor køler i alu med ribber har vi allerede ovenpå motoren men har behov for endnu mere derfor vil jeg få produceret noget endnu bedre.

(pris er ikke afgørende - det er voksne mænds hobby og konerne får aldrig de reelle beløb at vide) :-)

http://www.slotworld.dk/catalog/images/motorcooler.jpg

Keld, Racefun, Albertslund
Mon ikke det har været padding de brugte det kan fås med alupulver i??
Jeg kender ikke det produkt men det ser brugbart ud. Det jeg foreslog er plastic padding med uluminium pulver.
Jeg mener at onkel Harald sælger noget der heder kemisk metal, prøv at se der, det findes sammen med plastik padding og lign. produkter.

Allan

Diamant :p
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_conductivity

Peace through superior firepower.

kanon svar, og grinet gør ikke noget, min viv arbejder med diamanter og sølv er også bedre ledende og absolut et emne der skal prøves, jeg har allerede advaret hende om at hun skal have en af smedjene i gang.

Keld, Racefun, Albertslund
Spøg til side, problemet med de eksotiske materialer er jo mange gange, ud over prisen, at de er svære at formgive. Der er jo mulighed for at støbe noget i aluminium, en af mine medstuderende støber selv i aluminum, hvilket kan give en masse spændende geometrier, der måske også kunne passe i en racerbil - geometrien er vel i virkeligheden den vigtigste for kølingen?. Den nemme løsning er måske den samme som dine tyske konkurrenter sikkert bruger: http://www.amazon.com/Arctic-Alumina-Thermal-Adhesive-Tube/dp/B0009IQ1BU .

Peace through superior firepower.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis