hvad leder bedst varmen

Til modelbils race har jeg brug for at lede varmen væk fra elmotoren, jeg vil derfor gerne vide hvad der er bedst til at lede varmen væk.

Jeg så også nogle tyskere sidst vi kørte dernede der havde noget flydende stads de blandede sammen som hærdede op og hjalp til at lede motorvarmen over i chassiset

Keld, Racefun, Albertslund
Til modelbils race har jeg brug for at lede varmen... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
intet problem, min kammerat er gammel sølvsmed og tilbød lige nu at vi kan lave hele chassiset i sølv, men jeg skal nok vende tilbage med nogle testresultater

Keld, Racefun, Albertslund
jo der er min. vægt på og vi taler vægten i bunden, og sølv vejer stort set det samme som messing og stål som er de 2 chassiser vi bruger i dag.
desuden bruger vi bly for at få vægten op på min. grænsen, bilen skal veje 180 gram men kan laves på 165 hvis man går til den med at lette i toppen.

Keld, Racefun, Albertslund
Sølv er godt. men det skal også have en compound der kan overføre varmen. det aller bedste er paskram så der slet ikke er plads til disse compounds. til computere er der mange der bruger arctic silver det kan finde på at hærde op.
Jeg har tidligere brugt en elektrisk ledende lim primært bestående af sølv steder hvor jeg ikke har kunne komme til at lodde. det var vist også ret varme ledende men pænt dyrt.

Jacob
Kewin Lund jeg tror du er gået forkert med din kommentar, prøv at være lidt seiøs.

Keld, Racefun, Albertslund
Hej Racefun

Kunne ikke lade være.
Jeg flyver selv med modelfly og der er nogen der kun flyver med flødepiskere (eldrevne)
Jeg ved ikke om elmotorerne i bilerne sidder så de kan få luft, i stil med bilerne med forbrændingsmotorer, men i modelfly sidder elmotoren som regel så de får en stor luftkøling af vinden. Der er ikke mig bekendt her nogen som bruger en form for varme afledende materiale til dette.
Jeg tænker at måske det ville hjælpe hvis man kunne montere en speciel designet alu køleribbe rundt om motoren med evt varmeafledende pasta imellem?
Det er sikkert allerede gjort, men umiddelbart ville jeg mene at aluminium er det bedste til at lave varmeleder med hvis ikke det skal koste spidsen........Jeg ved man bruger det til varmevekslere.
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis