Dybfryser placeres udendørs. Kan den klare frost??


Jeg skal have en ny kummefryser, og den skal som den gamle, stå ude i skuret.
Nu er jeg blevet belært om, at det duer slet ikke, for moderne frysere tåler ikke frostvejr og vil enten ikke fungere eller brænde sammen.
Passer det???

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øhhh, fandt lige en anden tråd, hvor dette emner er behandlet.......

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nej den vil hurtigt brænde sammen , den olie der skal smøre lejerne vil blive stiv i kulden og hæmme motoren i at virke rigtigt.

Mvh. Svend H.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg har et par frysere stående på 14. år i et uopvarmet udhus, og de kører vel at mærke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den ene har fruen just udskiftet pga et defekt kontaktpanel!
Men jeg ser nu ikke den store modernitet i den nye i stedet for den gamle, faktisk ligner de hinanden i forbasende grad!

Med venlig hilsen
ktm

 


Jeg kan desværre ikke fide den gamle tråd, men rigtigt, jeg burde have linket.
Jeg har gravet lidt i sagen. Nye frysere har olie, der kan stivne så meget, at der ikke kommer smørring, hvis det bliver for koldt. Det vil få kompressoren til at slide sig op og til sidst brænde sammen efter at energieffektiviteten i en længere periode har været meget ringe.
Fryseren/køleskabet er mærket med omgivelsestemperaturer indenfor hvilke de kan fungere.

Nogle køle/fryseskabe har kun en sensor, som så sidder i køleskabet. Kølemidlet ledes til både køl og frys når kompressoren kører. Stilles det i, lad os sige +2ºC vil temperaturen i køleskabet ikke komme over setpunktet og kompressoren vil derfor ikke starte. Så kommer der heller ikke køling til fryseren, og den vil stige i temperatur.
Problemet forekommer kun på apparater med en kompressor, aldrig, hvis der er to, da de styres individuelt.
Selv ville jeg aldrig røre sådan et apparat, da fryseren ikke vil få ekstra køling, når storindkøbte mængder af kød skal indfryses eller efterårets bærhøst lægges ind.
Lidt research, og jeg ved meget mere om de ting.
Håber andre kan have nytte heraf også.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Chr. har ret. Nu er det nemlig sådan at køleskabe og fryser er delt op i klimagrupper, hvilket betyder hvilken grader det fungere indenfor Eks klimagrupper 15 - 35 Grader vil så betyder at køle/frys fungerer indenfor de temperaturer.

Dette er som oftest bestemt af hvilket land de sælges i (varmt land/koldt land)

Så hvis du får en fryser i den rigtige klimagruppe burde den kunne tåle at stå i frostvejr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis