profil rem på fiat brava.


 Goddag med jer. 
 
 jeg har lige anskaffet mig en fin fiat brava. den har lidt små skavanker som jeg så er så småt i gang med at ordne. men hvordan i alverdenen løsner man remstrammeren til generator remmen. jeg har aldrig set en remstrammer der fungerer som den, jeg kan slet ikke finde ud at at løsne den, det er slet ikke som på folke vogne eller bimmere eller franske biler.  og derfor måtte jeg give op. og ty til forums, for at finde et svar. 

 håber der findes nogle flinke mennesker som lige ved hvordan man udløser en profil remstrammer på en fiat brava 1,6

 Mvh. Rasmus.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ingen svarer så brug biblioteket, de har sikkert en haynes manual stående.

Hvis du har planer om selv at skrue i fremtiden så er det en god ide selv at købe denne Haynes. Den er guld værd.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

nej jeg har ikke en donkraft der kan løfte spec højt. men nok til at jeg kan smide bukke under. der sidder self remstrammeren, inde i stammeren er der en 27mm bolt, som holder hjulet på plads, armen der holder strammeren, går ned af, og slutter lige under generatorhjulet. på selv holderen sidder der en stor 6 kantet klump, med et ca 10mm unbraco hul i. den klump er holdt fast i strammerarmen med en 8mm bolt, med et 15mm hoved. når jeg fjerne 8mm bolten, så kommer den store 6 kantet klump med unbraco hullet med af.

jeg kan tage et billed af det, og linke det her. så det kan ses. jeg kan ikke selv helt regne funktionen ud. og hvis jeg fjerner klumpen med bolten i. og så sætter en 27mm top på selv hjulet, er jeg bange for at hele strammeren falder af, og jeg i så fald ikke kan få den på igen. Ps. jeg er ikke nybegynder med det, jeg er VW mekaniker. men det her er langt fra noget der ligner noget af det jeg har skildt af før.
Af beskrivelsen kunne det ellers godt lyde som et velkendt system ala tandremstrammer på 1.6 MPI motorer på din VW hjemmebane.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis