Hjemmelavet selvnivellerende gulv

Hejsa LDSer.

Jeg står og skal til at lave gulvet i mit værksted som er et gammelt staldgulv med en del ujævnhedder mildest talt
Jeg har undersøgt priserne på sådan noget selvnivellerende gulv og syntes da det er lidt hampert prismæsigt !
Er der nogen her som har erfaringer med at lave det selv om det overhovedetkan lade sig gøre, det er jo garanteret smækfyldt af additiver !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du ikke
hvilken belastning får gulvet efterfølgende , du skal passe meget på et staldgulv , især hvis der har været dyr i stalden , den amuniak der er trængt ned i gulvet , kan gøre at spartlen ikke kan holde
Som bredker siger, kan du få problemer med at det kan holde.

Gulvspartel kan da fåes helt ned til ca. 100,- posen, og billigere hvis det købes i hele paller.

Alt efter hvor stort gulvet er, ville jeg nok banke det op og støbe et nyt gulv, evt. isoleret så man lige får det med.
Ja jeg tænkte nok det ikke kunne lade sig gøre, men det var jo forsøget værd
Der har ikke gået dyr i den stald i mange år, 30 år vil jeg tro ! Så jeg håber at amoniakken er fordampe.
100,- er da en del billigere end de priser jeg har hørt, hvor kan man få det til den pris ? Jeg kommer nok ikke op på en hel palle, det er kun et værksted på pmkring 25m2

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Ja - hvis ellers soklen giver plads til det, så bank det op og få det isoleret. Koster måske lidt mere i arbejdskraft og isolering, men så har du også en ordentlig base.

Jeg fuldspartlede mit "klaplags-gulv" med Alfix multiklæber - er nu nogle år siden, og det holder super (gammelt fyrrum med hvad deraf følger af oliespild, koks-aflejrninger m.v.). Havde ikke plads til at isolere uden at skulle understøbe soklen  så det blev den nemme løsning....

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også