mitsubishi space star mangler trækkraft

jeg har lidt problemer med min mitsubishi 1.3 space star fra år 2000 kørt 180000km.

Den har det sidste ½ år blevet utrolig sløv og mangler kraft...

Den starter upåklageligt sommer/vinter - første gang jeg drejer nøglen springer den igang og står perfekt i tomgang.

Den bruger hverken olie eller vand og oser ikke fra udstødningen.
 
Men det er ligesom at den ikke trækker ordentlig - kører jeg f.eks i 4 gear og giver bundgas så accellererer den langsomttttt og det er ligesom den den helt ikke vil over 4000 rpm. Men træder jeg koblingen ned så er er intet problem med at få omdrejningerne i vejret.

Luftfilter, tændrør er skiftet.

Er der nogen her der har et bud på hvad der kunne være galt?
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kunne lydde som om din katalysator er faldet sammen, for så kan den nemlig ikke accelerede særligt godt. pga katalysatoren er tilstoppet. det er set mange gange før.
biltema har uorginal katalysatorer til 600kr og opefter. de skal svejses på, men virker ganske udemærket. men inden du overhovedet prøver at skifte katalysatorer. så prøv lige at løsne udstødningen før katten og se om den kører upåklageligt. nok vil den larme, men på den måde kan du se om det er katalysatorer der er tilstoppet.
nu frygter jeg lidt at det hele er rustet sammen så kunne man ikke måle trykket - mener at have hørt at man borer et hul foran og bagved katten og så skal trykket helst være nogenlunde ens???
og hvad måler man trykket med?
det ved jeg ikke. af med udstødningen og kør en tur. det er meget meget nemmere. hvis den går fra hinanden under adskildelse, så er den iforvejen rådden, og skulle have været skiftet i den nærmeste fremtid alligevelle.
Annonce
vender lige tilbage... jeg har været ude og kikke på bilen og self. er
katten rustet total sammen med forrør så jeg er bange for at hvis jeg
forsøger at tage forrøret af så koster det måske en ny kat eller et
større svejsearbejde...

snuste lidt rundt på nettet og der var en fyr der påstod at man kunne
kontrollere udstødningen/kat gennemgang ved at måle vacummet i indsug
manifolden. man skulle måle vacum i tomgang og ved 2500 rpm .
Se her på you tube http://www.youtube.com/watch?v=TY2RU2UHf8M&feature=related
(cirka 52 sek. inde i klippet)


Umidlbart hvis det virker - så var det noget lettere som kontrol end
at skulle tage et rusten forrøret af... nogen du/i denne metode?
Kør en lang tur på mortorvej hvis du køre små ture til daglig bliver motoren sløv. Jeg har lige kørt 900 km på en dag og efter ca 190 km blev bilen mere kvik!
Først skal du justere ventiler på den og det skal være
INDSUGNING 0,25 varm/kold
UDBLÆSNING 0,30 varm/kold
Bagefter skal du prove en længere tur.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

mener bilen har hydrauliske ventiler så der burde ikke stille....
er du sikker på det??
Ventiler justeres på den model efter den mål jeg har skrivet for og det er kendt problem også på mitsubischi kolt
Det er op til dig men jeg har lige igen tjekket i toleranse data og det er rigtight som jeg har skrivet for.


www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis