Utæt kædesmørring på Jonsered 2036 motorsav

Min kædesmørring er blevet utæt,
dvs at når den ligger på den side hvor kæden er så siver olien langsomt ud når den ikke er i brug.
jeg har skilt og renset den men er stødt på at der er et dæksel med 2 skruer under centrifugalkoblingen som jeg ikke kan komme til.
hvordan kan man få denne kobling afmonteret ?
Olien jeg bruger er halv kædeolie og halv madolie kan olien være blevet for tynd ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig siver olien ud, der er ingen ventiler til at holde den tilbage. Desuden tømmer man altid olie beholderen når saven lægges til side, da olien kan sætte sig i pumpen. Har du prøvet at blande de to olier i en kop ? skiller de sig ikke fra hindanden. Jeg har selv brugt madolie på min motorsav, det er godt for miljøet men ikke for saven. Både sværd og kæde slides meget hurtiger.

V.h.  Håndværkeren
hva sker der hvis du køre med ren kædeolie.. render det så stadig ud når den ligger på siden.. for så har du svaret om olien bliver for tynd med mad olie.. Jeg har godt nok aldrig hørt a man har mad olie i, der er da ikke nok smøre evne i..
Du er nok nødt til at sende den til service!

Har selv Jonsered og det skal være tæt - viskositeten af olien har ikke så meget at sige i den sammenhæng - kun for hvor hurtigt det løber.

Half'n half med madolie? -lugter det ikke fælt af friture hvis kæden er varm?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Søg på google efter service manualen til den.
du må ikke henlægge en kædesav med vegetabilsk olie på. du kan risikere at det hærder. og så er pumpen lige til at pille ud og rense eller skifte.

Jacob
Skrevet af ibrenekairo på 25 okt 2009 13:59
Min kædesmørring er blevet utæt,
dvs at når den ligger på den side hvor kæden er så siver olien langsomt ud når den ikke er i brug.
jeg har skilt og renset den men er stødt på at der er et dæksel med 2 skruer under centrifugalkoblingen som jeg ikke kan komme til.
hvordan kan man få denne kobling afmonteret ?
Olien jeg bruger er halv kædeolie og halv madolie kan olien være blevet for tynd ?

Mon ikke koblingen sidder med et linksgevind ? Hvis der er en sekskant til at tage fat i er det bare på med en luftnøgle og se om den kan løsnes.


MVH Leo

fandt lige dette link.
http://www.jonsered.dk/node246.aspx
nej det lugter ikke af friture,det virker faktisk ret godt.
hvist du ikke har en slagnøgle.!

er der en tip. fra saveniels.

fidusen er at du skruer tændrøret ud og trække start snoren ud og stoppe det ned i tændrørshullet for at plokere stemplet og løsne med en ringgaffelnøgle.!
takker,,,,,,,,,,,,,,
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis