Tætningsring til brønd-dæksel - findes det?

Findes der en tætningsring til at lægge mellem topdæksel og brøndkrave (for lugt) til brønden vist nedenfor? Jeg mindes brønden hedder noget med "315 korrugeret" eller noget i den retning.

Hvis ja, hvad hedder sådan en ring? Evt. vvs-nummer eller link.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt så burde det være så godt som tæt når de 2 flader ligger sammen, men mon ikke et gummibånd på kanten, ville kunne give den ekstra tæthed som ønskes.
Jo Koludabyg, det samme tænker jeg. En gummiring. Men jeg tænkte om der produceres en til formålet med vvs-nummer og det hele. Ellers må jeg gå på jagt hos skrothandleren efter noget der kan bruges.

Jeg tror lige jeg vil tjekke en ekstra gang, om sten eller jord forhindrer topdækslet i at ligge 100% an mod kraven.
Jeg har aldrig været ude for det ikke kunne ligge tæt, hvis fladerne er rene.

Tror ikke det findes, men mon ikke en cykelslang eller andet i nogenlunde samme diameter kunne bruges, det er sikkert billigere...
Det skulle ikke ret gerne være nødvendigt med en tætning på den der brønd. Hvis den lugter har du vidst større problemer end at få det tæt så vidt jeg umiddelbart kan se det. Og nej der findes ikke noget til at få låget til at slutte tæt så skulle du have lavet med en palstik top istedet for den fåes til at slutte tæt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hvis du køber noget sanitets silikone og giver den en god pølse hele vejen rundt, lader det tører og ligger dækselt på igen og vupti, tæt.
Jeg har haft samme problem, trods det at både brønd og dæksel er nyt og korrekt monteret. Jeg løste problemet effektivt ved at anvende "bagstop" (skumgummeipølse på 16 mm) altså det man anvender til at fuge op imord ved vinduer og døre.
Jeg lavede en cirkel som overlappede med ca 20 cm.
Siden har der ingen lugt været.
Det burde virke for dig også. Held og lykke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis