olie/vandudskiller

jeg har en bio oliebrænder hvor at jeg mangler en vand udskiller til det olie jeg brænder af.
Jeg har fundet nogle udskiller som man kan bruge til dieselolie men kan de også anvendes til bioolie. Olien som jeg anvender er noget tykkere en dieselolie.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Golf

Generelt er det jo sådan at jo højere en viskositet en olie har desto vanskeligere har den ved at separere sig fra vand. Det er også gældende for bio olie. Det bedste ville være hvis du kunne varme den lidt op inden vandudskilleren, eller sætte udskilleren et sted i kredsløbet hvor olien er varm. Husk at en udskiller også skal kunne holde til det tryk olien er under. Kan du ikke finde et varmerør i din varme installation og vikle noget kobberrør omkring og bruge det som en slags forvarmer – olien passere så igennem denne forvarmer før udskilleren.
den olie jeg anvender er der ingen problemer med at skille vandet fra olien. Grunden til at jeg gerne vil have en vand udskiller på er at jeg får fyldt mit filte med vand i løbet af et par dage Jeg tror måske selv jeg har fundet på løsning på problemet.jeg har taget tre te styk og lader olien løbe her igennem. vandet vil så blive udskillet i tredje forgrening hvor at det sidder et rør som virker som resoire hvor på at der sidder en magnetventil som bliver aktiveret x antal sekunder for hver time at brænder har kørt. Det skal siges at jeg ikke har prøvet i nu men det vil det blive i løbet af et par dage dage

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis