Hjælp til Motorsav

Hej I fantatisk kloge gør-det.selv folk.

Jeg har brug for hjælp, da et intet ved om værktøj og blive mere forvirret at at google det end jeg var i forvejen.

Jeg skal købe en motorsav (eller hedder det en kædesav?) til min far. Han fylder 64 år, og er bestemt IKKE en handy mand.

Han skal bruge den til at beskære trær i haven, og muligvis skære de større gren i mindre stykker så de kan ryge i pejsen. Så vi snakker let "hobby" brug.

Det er vigtigt, at den er nem at betjene og vedligeholde - og så skal den for guds skyld være sikker, da jeg ikke vil have afskårne hænder eller fødder på samvittigheden. 
 
Om det er benzin, EL (eller kan man få batteri drevne?) han jeg ikke noget forhold til. Mine forældres grund er forholdvis stor af en villa have at være, så hvis man tage en EL dreven, kan det give problemer med ledningslængden? Hvis man kan få batteri drevne, er det så gode og stærke nok?

Sidst, men ikke mindst, hvor i stor København skal jeg tage hen og køber sådan en fætter, for jeg ved jeg ville ende i Silvan, og på baggrund af de andre indlæg jeg har læst så tror jeg det vil få man smidt ud af dette forum.  

På forhånd 1000 tak for hjælpen!
Amalie
Hej I fantatisk kloge gør-det.selv folk. Jeg har... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
baghåndtag det er lige med standart håndtag.
tophåndtag den sidder ovnpå "motoren.!
Hej, prøv at se på www.lytek.dk. De har motorsave, herunder elsave. Derudover ligger deres butik vist ikke så langt fra dig, så du kan besøge dem, og tage en snak om hvad du har behov for. Deres priser er under listepriserne, så du vil sikkert kunne spare penge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis