pu ha strømsvigt ,fyret koger måske ?

Hej i panelet
jeg har måttet købe en ny baxi 30 ,godkendt til tryksexpansion , Men Men , jeg har ikke kunne læse mig til hvis strømmen svigter , her står så at så vil kølevandspiralen træde til ,for at undgå at fyret koger,(den skal fyre med skovtræ), men når nu vores private vandværk i landsbyen også mangler strøm , så bliver fyret vel en tikkende bombe ,da koldvandet mangler, eller har andre svar på dette.
Der bliver fastkoblet en 1250 liters buffertank , men når cirkulationspumpe mv. står stille ups?.
mvh Jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan står buffertanken i forhold til fyret
jeg har klaret det ved at lave selvcirkulering mellem fyr og tank , så sker der ikke noget
man har engang kunnet få nogle nødstømsanlæg som man koblede til et almindeligt bil batteri når at strømen så svigtede stod cirkulationspumpen og kørte på strømen fra batteriet.Jeg har selv et af den type nødstrømsanlæg og det har altid virket perfekt.
Alt efter hvor stor ens cirkulationspumpe er hvor stor at batteriet er kan pumpe køre imellem 4 og 10 timer og den periode skulle der nok være en mulighed for at få styr på fyret

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Buffertanken står 1500cm højere oppe end selve fyret , så måske det kan nå at løbe ud til tanken uden pumpen , dog skal den igennem en ladomat som åbner ved 72 grader og føder tanken , men måske spærre den helt af ved strømsvigt.
Jeg tror en 1000watt 220volt omformer fra 12 volt, som jeg har liggende kan klare den i nogen tid da pumperne ikke bruge så meget strøm , det er være hvis man nu ikke lige er hjemme mens der sker strømsvigt.
Det nødstrømsanlæg jeg har slår automatisk over til batteri drift når at strømen ryger og oplader automatisk batteriet igen når at strømmen kommer tilbage igen.Det har virket perfekt i de 20 år det har været installeret

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
glem alt om nødstrømsanlæg
etselvcirkulerende system er langt det bedste her ( og også den billigste og mest sikre løsning ) og med den plasering af tanken er det nemt at lave
Annonce
Hej.

Du kunne eventuelt prøve at slukke for cirkulationspumpen og se hvad der sker ! Hvis kedlen begynder at koge kan du ikke undgå at høre det og tænder bare for pumpen igen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Super og tak for de gode råd , mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis