Sorte pletter i fuger/bad

Lavede nyt badeværelse for et års tid siden.....

Har nu problemer med sorte pletter i fugerne på gulvet i brusenichen. Jeg går ud fra det er svamp/mug. Er der nogen der har et godt råd til fjernelse af disse.

Fugen er alfix (jeg tror det er lysegrå) og klinkerne er den type som er lidt "bløde" på overfladen, altså ikke hårdt brændte eller glaserede (set i bagspejlet vist  ikke helt velegnet til brusenicher). Håber på en eller anden "kemisk" løsning så jeg ikke skal til at kradse fugerne ud igen.

Tak for hjælpen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du prøvet med atamon ?

http://www.lyrk.dk
Plejer at tage et par gummihandsker på, en skuresvamp og så får det med ren klorin.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Rengøring og udluftning forebygger problemet - det er også en god ide at tørre op efter sig, det hjælper også på kalk. Når skaden er sket, kan en grundig rengøring tage pletterne i cement-fugerne. De pletter der er i silikonefugen plejer jeg at dække med en stribe toiletpapir og hælde klorin på. Papiret gør at klorinen ikke bare løber ud i afløbet. Lad det stå 1 døgnstid og fugerne er som nye - hvis ikke så gentag.
Skrevet af bralle på 26 okt 2009 08:09
Rengøring og udluftning forebygger problemet - det er også en god ide at tørre op efter sig, det hjælper også på kalk. Når skaden er sket, kan en grundig rengøring tage pletterne i cement-fugerne. De pletter der er i silikonefugen plejer jeg at dække med en stribe toiletpapir og hælde klorin på. Papiret gør at klorinen ikke bare løber ud i afløbet. Lad det stå 1 døgnstid og fugerne er som nye - hvis ikke så gentag.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Vi havde de samme problemer, men brugte toiletklorinpapirsmetoden, og nu er der de sorte pletter pist væk...



venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis