Olie/fedt til hængsler på brændeovn ?? hvad kan tåle varmen?

Lågen på min brændeovn knirker en del, så jeg tænker de nok kunne bruge lidt smørelse, men hvad kan man smøre med som kan tåle de varmegrader ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med kobberfedt - du skulle kunne få det hos en pejseforhandler
Personligt har jeg brugt universalmidlet: WD40 til min brændeovn med samme problem - det virker fint her - skal selvfølgelig nævnes at det er påført ved kold brændeovn...

 Nybagt husejer med en masse planer og ideer - som jeg skal have lidt hjælp til at styre i mål :D


Okay jeg troede faktisk at WD40 ikke var varmebestandigt og bare ville dampe af på ingen tid.. jeg har også kobber fedt ude i garagen, men det troede jeg faktisk heller ikke vare varme bestandigt op i de varme grader.. men self. hvis I andre har gode erfaringer med det er der jo ingen grund til at løbe ud og finde noget grafit, som jeg nemlig ikke har på lager :-)
Skrevet af Prodigy på 25 okt 2009 08:16

  .... ingen grund til at løbe ud og finde noget grafit, som jeg nemlig ikke har på lager :-)

Man kan jo altid skrælle en blyant og knuse stiften. Til brug på brændeovnen bør graftitpulveret bruges rent. Til brug hvor der ikke er så høj varme, eksempelvis alm dørhængsler, kan man lige komme et par dråber olie (evt. madolie, hvis det er det man har ved hånden) i så det er lettere at få til at hænge.
Annonce
Hejsa..
Kobber fedt er jo skabt til formålet, og tåler op til 600g /c så det skal nok klare dt problem... men grafit fra en blyant er også godt...
bruger også selv kobberfedt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis